אינספירה קיבלה פטנט בארצות הברית

24 ינואר, 2023

החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לחמצן דם בעוד המטופל בהכרה ולחסוך את הצורך במכונת הנשמה. משרד הפטנטים אישר 20 דרישות הנוגעות לקנולה שדרכה זורם הדם

חברת אינספירה (Inspira) הודיעה אתמול (ב'), כי משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) אישר את בקשת הפטנט שהגישה עבור אחד המרכיבים המהותיים במערכת שפיתחה החברה, אשר מאפשרת לחמצן את דמו של מטופל הסובל מכשל נשימתי בעודו בהכרה ובכך למנוע במקרים רבים את הצורך בהרדמתו וחיבורו למכונת הנשמה מכאנית, שהשימוש בה כרוך בסיכונים רבים. בעקבות ההכרזה (סימול: IINN), זינקה אתמול מניית החברה בנסד"ק בכ-50% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 18.9 מיליון דולר. 

המכשיר של אינספירה, ששמו INSPIRA ART, מתוכנן לשאוב את דם ה מטופל באמצעות קנולה דו-צינורית מהווריד הצווארי, לבצע חמצון ופינוי של פחמן דו-חמצני ולהשיב את הדם המחומצן אל גוף המטופל, עד להעלאת רמת הסטורציה בדם אל הרמה התקינה. התהליך עתיד להיארך מספר שעות, וכאמור יעשה בעוד המטופל בהכרה מלאה. המערכת מתוכננת לשאוב נפחי דם נמוכים ובכך להפחית את הסיכונים לקרישת דם, המוליזה, דימומים  וזיהומים.

משרד הפטנטים האמריקאי אישר 20 דרישות הקשורות לצינורית הכפולה (dual lumen cannula), שדרכה נשאב הדם הבלתי מחומצן מגופו של המטופל -ודרכה חוזר חזרה אל הגוף דם לאחר שעבר חמצון במערכת. צינורית מסוג זה קיימת, למשל, במכשיר ה-ECMO, שתפקידו גם כן לחמצן דם של מטופלים בכשל נשימתי חמור.

באינפירה מסבירים כי הקנולה שפיתחה החברה עבור מכשיר ה-ART ניתנת להמרה מצינורית יחידה לצינורית כפולה לאחר חיבורה לעורק הצווארי של המטופל, ללא צורך בחתכים נוספים. הפיתוח מאפשר החדרה מהירה יותר של הקנולה אל העורק והפחתת הסיכון לסיבוכים וזיהומים. עוד מוסיפים בחברה, כי ייצור הקנולות שקיימות כעת בשוק הוא מאוד יקר, והקנולה החדשנית של החברה זולה הרבה יותר. על כן, בחברה גם שוקלים לשווק את הקנולה המוגנת בפטנט גם כמוצר נפרד.

לפני מספר שבועות חתמה אינספירה על הסכם ייצור עם חטיבת הלב של ענקית המכשור הרפואי היפנית Terumo, הפעילה בכ-160 מדינות. במסגרת ההסכם, טרומו תייצר עבור אינספירה את מנגנון הזרמת הדם, שמשולב במכשיר ה-ART.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , קניין רוחני

פורסם בתגיות: USPTO , אינפיקה , מכונת הנשמה , פטנטים