גלובלפאונדריז רוכשת את חטיבת הזכרון ההתנגדותי של רנסאס

12 פברואר, 2023

הטכנולוגיה פותחה בדיאלוג, שנמכרה לרנסאס לפני 12 חודשים. ממצבת את גלובלפאונדריז כמתחה של וויביט ננו הישראלית, המפתחת טכנולוגיית זכרון התנגדותי לרכיבי SoC

חברת גלובלפאונדריז (GlobalFoundries) דיווחה שהיא רכשה את כל הקניין הרוחני ואת תשתיות הייצור של חברת רנסאס (Renesas Electronics) היפנית, בתחום הזכרון ההתנגדותי הבלתי נדיף (NVM) בטכנולוגיית Conductive Bridging Random Access Memory – CBRAM. האטרקטיביות של הטכנולוגיה מבחינת גלובלפאונדריז היא שמדובר בטכנולוגיית זכרון חסכונית מאוד בהספק, אשר קל יחסית לשלב אותה בהתקנים משובצים (Embedded) עבור השוק התעשייתי ואבזרי IoT.

להערכת החברה, המהלך יחזק אותה בתחום שירותי הייצור של רכיבי SoC, שכן העיסקה מעניקה ללקוחות טכנולוגיה נוספת המאפשרת לבצע אופטימיזציה ובידול של המוצרים שלהם. מנהל העסקים הראשי של GlobalFoundries, מייק הוגאן, אמר שהעיסקה היא חלק ממהלך שנועד למצב את החברה כספקית מרכזית של זכרונות בלתי נדיפים. "טכנולוגיית CBRAM מביאה פרדיגמה חדשה לכל האבזרים הפועלים באמצעות סוללה. בחלק מהמקרים היא מאריכה את הזמן שבין טעינות סוללה משעות לשבועות ובמקרים מסויימים אפילו לשנים".

טכנולוגיית CBRAM פותחה במקור על-ידי חברת Dialog Semiconductor. בשנת 2020 חתמה גלובלפאונדריז עם דיאלוג על הסכם רישוי המאפשר לה להשתמש בטכנולוגיה, ובמהלך הזמן שעבר מאז היא הסמיכה את תהליך הייצור של הזכרונות באמצעות תהליך 22FDX של החברה (22 ננומטר). בחודש פברואר 2021 רכשה רנסאס את דיאלוג תמורת כ-5.9 מיליארד דולר כדי לחזק את מעמדה בשוק ה-IoT. דיאלוג חזקה במיוחד בתחום רכיבי הקישוריות דלי-הספק, ואילו רנסאס ממוקדת בעיקר בתחום המיקרו-בקרים (MCU) ופתרונות מבוססי MCU.

חברת רנסאס עובדת בשנים האחרונות תהליך של ארגון ומיקוד מחודשים, כאשר מהלך הגדול הקודם התבצע בשנת בשנת 2019, כאשר היא רכשה את חברת IDT האמריקאית תמורת 6.3 מיליארד דולר. מטרת שתי העסקאות האלה היא לאפשר לרנסאס לספק פתרונות המבוססים על שלוש רגליים מרכזיות: אנלוג, הספק ועיבוד משובץ. האסטרטגיה הזאת הפכה את פעילות הזכרונות שהיתה בדיאלוג למיותרת מבחינתה של רנסאס. בתשעת החודשים הראשונה של 2022 הסתכמו מכירות גלובלפאונדרז בכ-6.1 מיליארד דולר. החברה צופה שהמכירות ב-2022 כולה יסתכמו בכ-8.2 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של כ-6.6 מיליארד דולר בשנת 2021. המכירות של רנסאס בשנה האחרונה הסתכמו בכ-11.4 מיליארד דולר.

המתחרה הישראלית של גלובלפאונדריז

המהלך האחרון מחזק ומחליש בו-זמנית את חברת וויביט ננו (Weebit Nano) מהוד השרון, אשר השלימה לאחרונה סדרת מבחני הסמכה לשבב הדגמה של מערכת משובצת הכוללת את הזכרון ההתנגדותי שלה, ונכנסה למשא ומתן עם ספקיות שירותי ייצור שבבים (Foundries) במטרה להטמיע את הטכנולוגיה בקווי הייצור. מאז הקמתה ב-2015 עוסקת וויביט ננו בפיתוח זכרון בלתי נדיף (NVM) התנגדותי מסוג ReRAM בשיתוף פעולה עם מכון המחקר הצרפתי CEA-Leti.

טכנולוגיית הזכרון הזו מתאפיינת בצריכת הספק נמוכה במיוחד לצד עמידה בטמפרטורות גבוהות ובתנאי סביבה קשים. אחד מיתרונותיה הבולטים נעוץ בעובדה שניתן למזער את תאי הזיכרון ולייצר אותם גם בגיאומטריות קטנות כמו 28 ננומטר ו-22 ננומטר – בניגוד לזכרונות FLASH אשר קשה לייצר אותם בגיאומטריה קטנה מ-40 ננומטר. החברה מתכננת להמחיש את התוצאה באמצעות ייצור סדרה ראשונה של רכיבי 22 ננומטר כבר בשובעות הקרובים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: גלובלפאונדריז , רנסאס