וונדר רובוטיקס מתרחבת לארצות הברית

23 פברואר, 2023

החברה פיתחה מערכת המתחברת לכל רחפן מסוג eVTOL (יכולת המראה ונחיתה אנכית) ומאפשרת לו לבצע נחיתות מורכבות באופן אוטונומי לחלוטין. תקים מרכז תפעול בניו יורק בתמיכת האקסלרטור Genius NY 

חברת Wonder Robotics הישראלית, המספקת פתרונות ניווט אוטונומיים לרחפנים, משיקה מרכז פעילות חדש בעיר סיריקיוז שבמדינת ניו יורק. הסניף החדש יוקם בהשקעה של 500 אלף דולר, סכום שהוענק לחברה בעקבות השתתפותה באקסלרטור הניו-יורקי Genius NY, המתמקד בעולמות הרחפנים והרובוטיקה. מלבד התמיכה הכספית, Genius NY יסייע לחברה בקשרים לחברות וגופים בתחום.

מוונדר רובוטיקס נמסר כי התרחבות זו היא חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת פעילות בשוק האמריקאי, שהוא הגדול והמשמעותי בעולם בתחום שרותים חכמים מבוססי רחפנים כדוגמת שליחויות. איזור סיריקיוז מהווה מרכז פיתוח טכנולוגי ,תשתיות ורגולציה לרחפנים. באיזור זה ממוקם מטה ארגון NUAIR, אחד משבע מרכזי המחקר בתמיכת ה FAA (רשות התעופה האווירי האמריקאי). זהו ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו לשלב מערכות כלי טייס לא מאוישים במרחב האווירי הלאומי של ארה"ב על מנת לאפשר להפעיל רחפנים מסחריים באופן נרחב ובטוח. 

המוצר הראשון של וונדר רובוטיקס, WonderLand, הוא מערכת אשר מתחברת לכל רחפן מסוג eVTOL (המראה ונחיתה אנכית) ומאפשרת לו לבצע את משימת הנחיתה באופן אוטונומי לחלוטין, ללא צורך במפעיל אנושי – וגם בתנאי שטח שלא מופו. המערכת מבצעת את פעולתה בשני שלבים. ראשית, המערכת מבצעת, באמצעות אלגוריתמים סמנטיים דו-מימדיים, ניתוח מלמעלה של פני השטח, ומאתרת אזור יעד המתאים לנחיתה. בשלב השני, המערכת עושה שימוש בחיישן תלת-מימדי ואלגוריתמים של ראיית-מכונה, תוך כדי הנחיתה, כדי לוודא כי אין מכשולים כמו כבלים, מהמורות או בני אדם המסכנים את הנחיתה או את הסביבה. מדובר במערכת עצמאית המתבססת על ניתוח ויזואלי בלבד, ללא צורך בערוץ תקשורת חיצוני או GPS. המערכת מאפשרת לבצע נחיתה ברמת דיוק של סנטימטרים ספורים, ועל כן מאפשרת לרחפן לנחות בבטחה גם על תיבות דואר ותחנות עגינה.

"המרכז האמריקאי הממוקם באחד ממרכזי הכטב"מים הגדולים בארה"ב, ובו אוקסיסטם תומך לחברות מהתחום ויאפשר לנו לתמוך טוב יותר בלקוחות האמריקאים שלנו ולהיות שותפים פעילים ביישום והטמעת המוצר בשרות שלהם", אמר עידן שמעון, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה. "המרכז, אשר ירכז את מערך שירות לקוחות, הדרכה, ותחזוקה, לצד הדגמות של מערכת WonderLand ושיווקו ללקוחות חדשים, המוצר הראשון של החברה יסייע להפוך את שירותי הרחפנים לאוטונומים יותר, בטוחים יותר ובכך ליעילים הרבה יותר: הפחתת מספר האנשים המעורבים בהפעלת השרות תאפשר הרחבתו למאות אלפי רחפנים במתאר האורבני"

עידן שמעון

מרכז התפעול של וונדר רובוטיקס בארה"ב שייפתח במרץ 2023, מיועד לשרת את הלקוחות האמריקאים האסטרטגיים של החברה כמו Spright. חברת הרחפנים של Air Methods, ספקית שירותי לוגיסטיקה רפואית, הגדולה ביותר בצפון אמריקה. כחברה פורצת דרך בתחום המשלוחים הקצרים והבינוניים עם רחפניים, ספרייט מתכננת להפעיל מאות רחפנים עד 2024. לקוח אסטרטגי נוסף היא חברת רחפנים של רשת מרכולים גדולה בארה"ב שעתידה לצרף את טכנולוגיית האוטנומיה של Wonder Robotics לשירות המשלוחים ברחפנים שהיא מפעילה כבר בכמה עשרות אתרים בארה"ב ועתיד לשרת מיליוני לקוחות בשנתיים הקרובות.  

שמעון הסביר כי "שוק שירותי הרחפנים צפוי לגדול ל-63.6 מיליארד דולר עד 2025 ואני מאמין שהמספר אף יהיה גדול יותר.  ככל שהרחפנים יתפסו מקום מרכזי יותר בחיי היום יום, כך ההשפעה הכלכלית של השוק תהיה משמעותית."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים

פורסם בתגיות: רחפנים