היידרונס פיתחה רחפן תאי-דלק מימניים

26 פברואר, 2023

רחפן Hy5000 החדש מצליח לשהות זמן ארוך פי 4.5 בהשוואה לרחפנים מבוססי סוללות, נושא משקל כבד ומגיע לגובה של עד 5,000 מטר. השלב הבא: פיתוח מונית אווירית במתכונת של רחפן גדול

בתמונה למעלה: רחפן H2 של חברת היידרונס. נושא מטען מועיל במשקל של עד 10 ק"ג

חברת היידרונס מחיפה (HyDrones) הכריזה על רחפן פורץ-דרך המבוסס על תאי דלק מימניים, אשר מסוגל לשאת מטען במשקל של עד 25 ק"ג, לשהות 145 דקות באוויר ולהגיע למהירות טיסה של עד 90 קמ"ש, מנכ"ל החברה, דודו פרפרפה, סיפר ל-Techtime שמדובר בפריצת דרך עולמית בביצועים של רחפן מימני. "השלמנו בהצלחה את מבחני הטיסה של הרחפן Hy5000, אשר מצליח לשהות זמן ארוך פי 4.5 בהשוואה לרחפנים מבוססי סוללות, ומגיע לגובה של עד 5,000 מטר, ולכן אי-אפשר להבחין בו מהקרקע".

חברת היידרונס הוקמה בשנת 2022 על-ידי המנכ"ל פרפרה אשר הגיע בעברו ממערכת הביטחון וצבר נסיון של כ-17 שנה בתחום טכנולוגיות הרחפנים. הטכנולוג הראשי של החברה הוא ניר גרנות. במתכונת החדשה היא פיתחה שלושה רחפנים חשמליים המבוססים על סוללות, אשר נמכרים לתעשיות הבטחוניות בישראל. הם מיועדים לעבודה בתרחישי שונים ונושאים מטען מועיל במשקל של 5 ק"ג, 10 ק"ג ו-25 ק"ג. בחודש שעבר בלבד היא מסרה 50 רחפנים חשמליים ללקוחותיה.

השלב הבא: מונית מעופפפת

החברה פיתחה טכנולוגיית בקרת מנועים המאפשרת לרחפניה להגיע למהירויות גבוהות מאוד, של עד 110 קמ"ש. בנוסף, כל הפלטפורמות מתוצרתה עומדות בדרישות תקן IP-67 לעמידה בתנאי סביבה קשים, כולל רטיבות ואבק. החברה מייצרת את המבנה ואת תוכנת השליטה והבקרה, ומבצעת את ההרכבה והאינטגרציה. דודו פרפרה סיפר שפיתוח הרחפן המימני Hy-5000 נעשה בשיתוף פעולה עם חברה אוסטרית וחברה צרפתית אשר סייעו בפיתוח תאי הדלק המספקים אנרגיה בעוצמה של 5.5kW.

מעבדות הטכניון בחיפה מסייעות באיפיון תאי-הדלק וצריכת ההספק שלהם. החברה מפתחת כיום גם מונית מעופפת הממונעת במימן ומבוססת על הקונספט של רחפן גדול. לדברי פרפרה, "הרחפן המימני שלנו משנה את כללי המשחק בתעשיית הרחפנים. יכולתו לשאת מטענים כבדים לאורך פרקי זמן ארוכים ובמהירויות גבוהות, פותחת אפשרויות חדשות במגוון רחב של יישומים, כולל פתרונות חדשים בתחום התחבורה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: HyDrones , היידרונס