היילו השיקה מעבדי וידאו מבוססי AI

9 מרץ, 2023

משפחת מעבדי Hailo-15 מספקת עוצמת עיבוד תמונה של עד 7-20TOPS, ומיועדת לשימוש במצלמות חכמות המבצעות את העיבוד בקצות הרשת. מדובר באסטרטגיה עסקית חדשה הממוקדת בשוק-יעד מוגדר

חברת היילו (Hailo) מתל-אביב הכריזה על משפחת מעבדי הווידאו Hailo-15 לאבזרי-קצה, אשר כוללים מודולי חומרה לעיבוד תמונה באמצעות רשתות נוירוניות ומיועדים להשתלב במצלמות חכמות כדי להאיץ יישומי בינה מלאכותית תובעניים. משפחת Hailo-15 כוללת שלושה מעבדי Vision Processor Units – VPU, המספקים ביצועים הנעים בטווח של 7-20 טריליון פעולות בשנייה (TOPS). להערכת החברה, הביצועים גבוהים ביותר מפי 5 בהשוואה לפתרונות מקבילים במחיר דומה.

המעבדים מיועדים ליישומי וידאו שמטעמי שיהוי (Delay) ופרטיות, דורשים להריץ את משימות ה-AI באבזר-הקצה ולא בענן. הם תומכים בפרוטוקולי קלט וידאו מרובים ברזולוציה של 4K, ומשלבים תת-מערכות עם יחידת עיבוד מרכזית (מעבד מרובע ליבות ARM A53), מעבד DSP וקטורי אשר יכול לטפל בעד 350 תמונות בו-זמנית (Group of Pictures – GOP), ליבת החומרה של Hailo לעיבוד רשתות נוירוניות, וממשקי תקשורת מהירים אל זכרונות LPDDR4, ערוצי PCIe ורשתות איתרנט מהירות של עד 1000G.

אסטרטגיית שוק חדשה

החברה דיווחה שהמעבדים מסוגלים להריץ את מודל YoloV5M6 לזיהוי אובייקטים, עם רזולוציית קלט גבוהה (1280×1280) בקצב המתאים לחיישן זמן אמת, ואת המודל ההשוואתי למיון אובייקטים, ResNet-50, בקצב מהיר של 700 תמונות בשניה (FPS). מעניין לציין שמדובר באסטרטגיית שוק חדשה: בעוד שמעבד הליבה של החברה, Hailo-8, הוא מעבד גנרי לרשתות נוירוניות, הפעם מדובר בשבב SoC וערכת תוכנה הממוקדים בשוק מוגדר, שבו יכולות ה-AI של החברה משמשות בתור "מגבר ביצועים" בלבד.

דיאגרמת המלבנים של מעבדי הווידאו ממשפחת Hailo-15
דיאגרמת המלבנים של מעבדי הווידאו ממשפחת Hailo-15

בדומה לשבב Hailo-8, גם משפחת מעבדי הווידאו Hailo-15 מאופיינת בצריכת הספק נמוכה, המתאימה ליישום במצלמות IP ובמכשירי קצה נטולי מאוורר. מנכ"ל חברת היילו, אור דנון, אמר שמעבדי Hailo-15 מייצגים התקדמות בביצועים ובכדאיות של בינה מלאכותית במכשירי קצה. "ההשקה ממנפת את החברה בשוק פתרונות קצה, שבו הרכיביםפ שלנו כבר נפרסו על-ידי מאות לקוחות בעולם. בשלות התוכנה וטכנולוגיית ה-AI שלנו מאפשרים לשלב יכולות בינה מלאכותית עתירת ביצועים בתוך מצלמות".

היילו מפתחת ומייצרת מעבדי בינה מלאכותית עבור מכשירי קצה. מעבדי Hailo נולדו מתוך חשיבה מחדש על ארכיטקטורת המחשב הרגילה, והם מאפשרים למכשירים חכמים לבצע משימות מתוחכמות של למידה עמוקה דוגמת זיהוי עצמים וסגמנטציה בזמן אמת, עם מינימום של צריכת הספק, גודל ועלות. חברת היילו הוקמה בפברואר 2017 על-ידי בוגרי יחידת עילית טכנולוגית יוצאי חיל המודיעין. בשנה שעברה החברה השלימה גיוס הון בהיקף 136 מיליון דולר. כיום היא מעסיקה כ-200 עובדים, ומגייסת עובדים נוספים על-מנת לתמוך בצמיחה המואצת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , ראיית מכונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: hailo , היילו