ScoutCam גייסה 14 מיליון דולר מבעלי המניות הקיימים

22 מרץ, 2023

ההון שגוייס ישמש לחיזוק מעמדה של החברה בתחום הניתוח של אותות וידאו ובשוק התחזוקה המונעת מבוססת AI. בתחילת החודש הזה היא קיבלה הסמכת עמידה בתקן התעופתי AS9100D

בתמונה למעלה: מורי ארקין

חברת ScoutCam מעומר (ליד באר שבע) השלימה גיוס הון פרטי בהיקף של כ-14 מיליון דולר. בגיוס השתתפו בעלי המניות הקיימים של החברה, המשקיע מורי ארקין המשמש גם כדירקטור בחברה, והחברות ביטוח הפניקס והפניקס עמיתים. מנכ"ל החברה, יהוא עופר, אמר שההון שגוייס ישמש לחיזוק מעמדה של החברה בתחום הניתוח של אותות וידאו ובשוק התחזוקה המונעת מבוססת AI. בתחילת החודש הזה החברה קיבלה הסמכת עמידה בתקן התעופתי AS9100D, שהוא הגרסה התעופתית של תקן ISO 9001:2015, ומקובל על-ידי תעשיות התעופה בארה"ב, אירופה ודרום-מזרח אסיה.

חברת ScoutCam נסחרת בבורסת טורונטו הקנדית לפי שווי שוק של כ-23.1 מיליון דולר. היא התפצלה מחברת מדיגוס, המחזיקה ב-27% ממניותיה, ומייצרת מצלמות וידאו זעירות שפותחו במדיגוס עבור יישומים רפואיים. זהו עדיין שוק מרכזי של החברה. בנוסף, היא מספקת את המצלמות ללקוחות דוגמת נאס”א (עבור רובוט לבדיקת לוויינים), ווסטינגהאוס ו-Areva הצרפתית המשלבות אותן במערכות בקרת טמפרטורה של כורים גרעיניים, ורולס-רויס המשלבת אותן במערכות בדיקת מנועי סילון וצוללות גרעיניות.

לאחרונה היא הגדירה מחדש את תחומי העניין שלה, והוסיפה לתיאור פעילותה גם את ההגדרה: “התמחות בפתרונות ניטור מצב מערכות, ותחזוקה מונעת המבוססת על בינה מלאכותית”. לקוחה חשובה שלה בתחום החדש היא חברת אלביט מערכות. לאחרונה דיווחו שתי החברות על השלמת הפיתוח של מערכת בדיקה ויזואלית בזמן אמת, המאפשרת להכין מל”טים לטיסה, ומבוססת על שימוש במערך מצלמות מיניאטוריות המחליפות בדיקה ויזואלית של טכנאים ומכונאים.

מערכת Real Time Video Monitoring – RTVM כוללת מצלמות וידאו זעירות של החברה ותוכנת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית. היא בנויה במתכונת מודולרית פתוחה, המאפשרת להתאים את מספר החיישנים לדרישות של כל מל”ט בנפרד, כאשר כולן מקושרות אל יחידת עיבוד מרכזית אחת. המצלמות מאפשרות מעקב בזמן אמת אחר פעילות תת מערכות בתוך המל”ט. המידע נשמר במערכת ומאפשר לעקוב אחר שינויים בתיפקוד המערכות ולזהות מראש מגוון גדול של תקלות. בנוסף, המערכת תשתלב בפעולות הכנת הפלטפורמה לטיסה והטיפול בה לאחר הטיסה, אשר נעשות כיום בידי טכנאים אנושיים בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ScoutCam