מדוע קיידנס עדכנה תכונות בפלטפורמת Virtuoso?

7 מאי, 2023

מנהל מוצר וירטואוזו בחברת קיידנס, ג'רמייה ססנה, הסביר ל-Techtime שגרסת 2023 מותאמת לסביבת מיחשוב חדשה, ולצרכים חדשים של התעשייה, כמו למשל רכיבי Chiplets, טרנזיסטורי GAA ותהליכי 2-3 ננומטר

בתמונה למעלה: ג'רמייה ססנה, מנהל מוצר Virtuoso בחברת קיידנס העולמית. צילום: Techtime

כחודש לאחר שחברת קיידנס (Cadence) הכריזה על הגרסה החדשה של פלטפורמת התכנון Cadence Virtuoso Studio, נפגש Techtime עם מנהל מוצר Virtuoso בחברת קיידנס העולמית, ג'רמייה ססנה, אשר הסביר מדוע החברה ביצעה כתיבה מחדש של חלקים גדולים מאוד בקוד של הפלטפורמה הוותיקה, הקיימת כמעט 30 שנה בשוק השבבים. ססנה: "Virtuoso הוא מוצר מאוד ותיק ובשל, אבל סביבת המחשוב שבה הוא עובדת עברה שינויים גדולים מאוד.

"העידכון שביצענו במערכת נועד להתאים אותה להתפתחויות האחרונות של תשתיות המיחשוב, כמו למשל הזמינות הגבוהה של מחשבים מרובי-ליבות וריבוי-נימות ,תשתיות ענן, ביג דטה וכדומה. העידכון הזה מאפשר למשל להריץ הרבה מאוד סימולציות של התכנון, גם הדיגיטלי וגם האנלוגי. הרצת סימולציה של המרכיב האנלוגי אורכת זמן רב מאוד, למרות שלעתים רבות זהו מרכיב קטן יחסית בתכנון המלא. בעבר היה נהוג להריץ כמה מאות סימולציות אלוגיות במהלך כל תכנון של השבב. כיום התעשייה עברה למתכונת של אלפי הרצות. לכן היינו צריכים לבצע שינויים בתוכנה, כדי שהיא תוכל לנצל את היכולות של מחשבים מודרניים".

מי הם הלקוחות העיקריים של המערכת?

ססנה: "כיום המערכת תומכת בשתי קבוצות עיקריות של משתמשים: אלה שאנחנו קוראים להם אנשי חוק מור, כלומר חברות המפתחות שבבים בתהליכים המתקדמים ביותר, וקבוצה של משתמשים שקיבלה את הכינוי More than Moore, כלומר חברות המפתחות שבבים במתכונת Chiplets המבוססים על מארזים מתקדמים ושימוש במספר פיסות סיליקון שונות במארז מאוחד. זוהי קבוצה חשובה מאוד, שחלק גדול מהפעילות שלה הוא בתחום של מעגלים אנלוגיים, מעגלי RF, פוטוניקה ועוד.

"להערכתנו, אנחנו מחזיקים היום בכ-80% משוק המעגלים האנלוגיים בעולם. גם עבורם ביצענו שינויים במערכת. אנשי More than Moore רוצים יכולות של ניתוח תלת מימדי ובדיקה של נושאים כמו התנהגות תרמית, פיזור קרינה וניתוח סוגיות הספק במארזים מורכבים. בעקבות הצורך הזה של תעשיית המארזים המתקדמים והרכיבים מרובי-אריחים, בנינו בגרסה האחרונה גם יכולת ביצוע אנליזות וסימולציות ישירות מתוך וירטואוזו".

מדוע הלקוחות של פתרונות מתקדמים הם שוק חשוב? בסך הכל יהיו אולי 3-4 שחקני 2 ננומטר בשוק.

"שוק ה-2-3 ננומטר הוא גדול מאוד. צריך גם לזכור שאותן חברות גדולות מאמצות תהליכי תכנון אוטומטיים כדי להתמודד עם שבבי-ענק, והתהליכים האלה זולגים אחר כך גם לחברות הקטנות יותר. קיימת סביבה שלמה המתקיימת סביב יצרני השבבים ומעניקה להם תמיכה. היא כוללת למשל הרבה מאוד יצרני קניין רוחני אשר מפתחים מודולים ופתרונות אשר צריכים להשתלב בתוך המוצרים המיוצרים בתהליכים המתקדמים. יש שינויים נוספים בתעשייה שאנחנו צריכים להגיב אליהם: בשנת 2006 הוצאנו גרסת Virtuoso התומכת בטרנזיסטורי CMOS פלנאריים, בשנת 2012 הוצאנו גרסה התומכת בטרנזיסטורי FinFET והגרסה הנוכחית של המערכת (2023) מגיעה עם תמיכה בטנזיסטורי Gate All Aound החדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: וירטואוזו , קיידנס