אפלייד מטיריאלס מקימה מרכז מו"פ ב-4 מיליארד דולר

23 מאי, 2023

המרכז, אשר יקום בעמק הסיליקון, ישתרע על-פני שטח של 16,700 מ"ר. בנייתו צפויה להסתיים ב-2026 ובאפלייד מעריכים כי הוא ימשוך השקעות מו"פ בהיקף של 25 מיליארד דולר בעשור

[בתמונה: הדמיה של המתקן החדש]

חברת אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) הודיעה היום (ג') על תוכנית לבניית מתקן מו"פ חדיש, תחת השם Equipment and Process Innovation and Commercialization (EPIC). המתקן יקום בקמפוס אפלייד בעמק הסיליקון, ישתרע על פני יותר מ-16,700 מ"ר, ולדברי החברה, יהיה מרכז המו"פ הגדול והמתקדם ביותר בתחום טכנולוגיית תהליכי ייצור וציוד ייצור של מוליכים למחצה. 

אפלייד מטיריאלס צופה כי הקמת המרכז תהיה כרוכה בהשקעת הון גולמית בשיעור הולך וגדל של עד 4 מיליארד דולר בשבע השנים הבאות. בניית המרכז צפויה להסתיים עד תחילת 2026. באפלייד מעריכים כי המרכז ימשוך השקעות מו"פ בשווי של יותר מ-25 מיליארד דולר בעשר השנים הראשונות לפעילותו. היקף ההשקעה של אפלייד תלוי בקבלת תמיכה מהממשל האמריקאי באמצעות הקצאות במסגרת חוק השבבים והמדע

המרכז החדש צפוי לייצר עבודה לעד כ-1,500 עובדי בנייה במהלך הקמתו, ולייצר עד כ-2,000 משרות חדשות למהנדסים בעמק הסיליקון עם פוטנציאל לעוד כ-11,000 משרות בתעשיות אחרות.

המרכז יהיה בנוי בקונספט של "שיתופיות", במטרה לעודד שיתופי פעולה בתהליכי חדשנות עם יצרניות שבבים, אוניברסיטאות ושותפים בתחום. באפלייד מציינים כי המרכז תוכנן באופן כזה שיאפשר "להאיץ את קצב פיתוח החידושים בייצור", והוא צפוי לקצר במספר שנים את הזמן הנדרש לתעשייה לקידום הטכנולוגיה משלב הקונספט ועד למסחור, ובה בעת להגביר את קצב ההצלחה המסחרית של פיתוחים חדשים ואת התשואה על השקעות מו"פ באקוסיסטם של מוליכים למחצה. EPIC תוכנן לעבוד עם המרכז הלאומי האמריקאי לטכנולוגיה של מוליכים למחצה.

בנוסף, מרכז EPIC החדש של אפלייד נועד לייצר פלטפורמה מתקדמת ליצרניות מובילות של שבבים לוגיים ושבבי זיכרון כך שבפעם הראשונה הן יקבלו מקום ייעודי במתקן מו"פ של ספקית ציוד, שמרחיב את קווי הפיילוט שבאתר שלהן ומעניק גישה לטכנולוגיות ולכלים מהדור הבא – חודשים או אפילו שנים לפני שניתן להתקין יכולות מקבילות במתקניהן.

הפעילות של אפלייד בישראל נעשית כחטיבה עסקית עצמאית והיא כוללת מגוון רחב של תפקידים מקצועיים וניהוליים שונים. אפלייד מעסיקה כיום כ-2,300 עובדים ועובדות בישראל וגם בימים אלו היא ממשיכה בגיוסי עובדים. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: אפלייד מטיריאלס , עמק הסיליקון