ארבה גייסה 23 מיליון דולר במכירת מניות

7 יוני, 2023

המניות נמכרו בהנחה של 10%. הרוכשת העיקרית היא קרן המתמחה בהשקעה בחברות שנקלעו ל"מצב מיוחד". ארבה תשתמש בכסף לחיזוק המאזן ולהאצת הכניסה לסין

[בתמונה למעלה: מבט אל תוך המכ"ם הצדי Lynx של ארבה]

חברת ארבה (Arbe Robotics) הודיעה היום (ד') כי השלימה גיוס הון בהיקף של 23 מיליון דולר באמצעות מכירה של מניות רגילות. המניות נמכרו במחיר של 1.95 דולר, הנחה של 10% בהשוואה למחיר הממוצע של מניית ארבה בנסד"ק ב-20 הימים שקדמו לסגירת העסקה. ארבה ציינה כי תשתמש בהון לצורך תפעול שוטף, חיזוק המאזן הפיננסי והאצת הכניסה לשוק הרכב הסיני, שבו החברה מזהה פוטנציאל על רקע רגולציות חדשות.

השותפה העיקרית בעסקה היא קרן ההון-סיכון Special Situations Funds, שתרכוש מניות ב-15 מיליון דולר ובכך תהפוך לבעלת מניות משמעותית בחברה. לפי הגדרתה, הקרן מתמקדת בהשקעה בחברות טובות שנקלעו ל"מצב מיוחד", כדוגמת מצוקה תזרימית, ביצועים נמוכים, רה-ארגון או תקופת מעבר. מניית ארבה נסחרת בנסד"ק במחיר של 2.17 דולר, מחיר המשקף שווי כולל של 138 מיליון דולר.

ארבה, שנמצאת בשלבי מסחור התחלתיים, רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 400 אלף דולר. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-9.9 מיליון דולר, לעומת 7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022. בקופת המזומנים של החברה, נכון לסוף הרבעון ולפני הגיוס הנוכחי, היו כ-44.9 מיליון דולר. החברה צופה השנה הכנסות של 5-7 מיליון דולר ושואפת להשיג 4 זכיות תכנון.

חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. לפני מספר חודשים היא חשפה את המכ”ם Lynx, אשר כולל 288 ערוצי קליטה ושידור וטווח גילוי של 260 מטר. הוא ישולב בחליפת מכ”ם הכוללת ארבע יחידות שונות ומעניקה כיסוי מכ”מי של 360°.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: ארבה רובוטיקס