דאסו תעופה תפתח מטוס קרב על-גבי הענן של דאסו סיסטמס

21 יוני, 2023

בנוסף לתוכנות ההנדסיות ותוכנות הסימולציה, דאסו סיסטמס תספק ענן מאובטח המאפשר תכנון שיתופי של מטוס הקרב. המטרה: טיסות ניסוי כבר ב-2028-29, וכניסה לשימוש מבצעי ב-2035-40

בתמונה למעלה: הדמייה של דאסו תעופה המציגה את רעיון מטוס הקרב החדש

יצרנית המטוסים הצרפתית Dassault Aviation החליטה לפתח מטוס קרב חדש על-גבי פלטפורמת הענן 3DEXPERIENCE של חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes). השרים שעליהם יתבצע הפיתוח יוצבו בתוך המתחם של דאסו תעופה, ויתופעלו על-ידי חברת 3DS OUTSCALE, הנמצאת בבעלות מלאה של דאסו. החברה בונה ומפעילה מרכזי נתונים מותאמים לפלטפורמה של דאסו, ושהסמכת SecNumCloud שלהם עומדת בדרישה המחמירה ביותר של הסוכנות הלאומית הצרפתית להגנת סייבר.

התשתית תשרת את פרוייקט הפיתוח של מטוס קרב חמקן חדש אשר מפותח על-ידי דאסו תעופה, איירבאס, EUMET וחברת Indra Sistemas הספרדית, אשר מהווה מרכיב במערכת הלוחמה העתידית Future Combat Air System – FCAS. מדובר בפרוייקט גדול מאוד במתכונת "מערכת של מערכות" הכוללת מטוס-קרב מאוייש, מערכות משימתיות לא-מאויישות, מערכת ניהול קרב ומערך גדול של חיישנים. הפיתוח הראשוני החל כבר ב-2017, אולם בדצמבר 2022 אישרו ממשלות צרפת, גרמניה וספרד תקציב של 3.2 מיליארד אירו לפיתוח מדגים טכנולוגי של מרכיב המטוס במערכת FCAS.

ענן אירופי מאובטח

המטרה היא להגיע לשלב של ניסויי טיסה בתוך כשלוש וחצי שנים, כדי לבצע טיסות ניסוי כבר ב-2028 או 2029, כדי שניתן יהיה להכניס אותו לשימוש מבצעי עד 2035-2040. התקציב שהתקבל כולל את השלמת הפיתווח ובניית המטוס, פיתוח מנוע סילוני חדש, טכנולוגיות חמקנות ועוד. דאסו סיסטמס הודיעה שהיא תספק לפרוייקט את כל התוכנות ההנדסיות, תשתיות ניהול הפרוייקטים ותוכנות הסימולציה שלה. בין השאר, ההסכם כולל תהליך מעבר הדרגתי של כל דאסו תעופה למתכונת וירטואלית, במסגרת ההסכם, והנגשה הדרגתית של התשתית הזו לכל תוכניות הפיתוח החדשות של דאסו.

יו"ר ומנכ"ל דאסו תעופה, אריק טראפייר, אמר שצרפת ואירופה צריכות לפתח תשתית ענן עצמאית שתאפשר להם לבצע פרוייקטים משותפים של פיתוח מערכות הגנה וביטחון. "השותפות שלנו עם דאסו סיסטמס מספקת את פתרון התכנון ההנדסי השיתופי הראשון העומד בדרישות האבטחה של פרוייקטים ביטחוניים". יו"ר ומנכ"ל דאסו סיסטמס, ברנרד שארל, אמר שההסכם ממצב את דאסו סיסטמס בחזית העננים האירופיים המאובטחים. "אנחנו יכולים להביא את רמת האבטחה הזו גם אל תעשיות אחרות, דוגמת רפואה ושירותים ממשלתיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ענן , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: FCAS , דאסו , תעופה