נו-טראפיק גייסה 50 מיליון דולר
27 יוני, 2023
זהו גיוס ההון המשמעותי ביותר של החברה, ויסייע לה להתרחב בארצות הברית. לאחרונה פרסמה רוג'רס הקנדית תוצאות פיילוט שהוכיחו את יעילות מערכת ניהול התחבורה החכמה של החברה
חברת נו-טראפיק (NoTraffic) הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס B בסך של 50 מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן M&G Investments, והוא מביא את סך ההשקעה בחברה מיום הקמתה ל-75.5 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם הקרנות: Grove Ventures, VNV Global, UMC Capital Vektor Partners Next Gear Ventures, North First Ventures, Meitav Investment House, וקרן ההשקעות TMG.
נו-טראפיק פעילה מאוד בארצות הברית, והיא משתפת פעולה עם כ-100 מחלקות תחבורה בערים ומחוזות שונים בשש מדינות, ובהן קליפורניה, אריזונה, פנסילבניה, טקסס ועוד. הגיוס הנוכחי נועד להאיץ את התרחבותה בשוק האמריקאי, כאשר אחד הזרזים שמאיצים את חדירתה בארצות הברית הוא "חוק התשתיות" של ממשל ביידן, שאושר בסוף 2022 ומקצה כ-1.9 טריליון דולר לשדרוג תשתיות, ובכלל זה גם אימוץ טכנולוגיות תחבורה חדישות כמו זו של נו-טראפיק.
נו-טראפיק הוקמה ב-2017 על-ידי המנכ"ל טל קרייזלר, ועל-ידי אוריאל כץ ואור סלע, ופיתחה פלטפורמה הכוללת חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2I (תקשורת בין כלי רכב לתשתיות דרך), האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת כדי לסייע לגופים מוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים.
באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית. לצד ניהול חכם של תחברה, הפלטפורמה של נו-טראפיק גם משמשת כדי לשדר באופן אלחוטי מידע בטיחותי בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות באמצעות תקשורת V2X.
לנו-טראפיק שותפויות אסטרטגיות עם חברות טכנולוגיה ותשתית ובהן AT&T, Qualcomm, Rogers communications ו-NVIDIA. בנוסף, החברה נבחרה על ידי מגזין TIME לאחת מ-100 החברות המשפיעות בעולם לשנת 2022.
פיילוט מוצלח בקנדה
לאחרונה החלה נו-טראפיק לפעול גם בקנדה, במסגרת שיתוף פעולה עם ענקית הטלקום המקומית Roggers. שתי החברות ערכו פיילוט משותף בן שבועיים בקמפוס של אוניברסיטת UBC בוונקובר, המשתרע על פני 4 קמ"ר ומדי יום חולפים בו כ-80 אלף איש. המערכת של נו-טראפיק הותקנה על גבי 5 צמתים ברחבי הקמפוס. מניתוח הנתונים, שפורסמו באחרונה, עולה כי במהלך שבועיים בלבד הצליחה המערכת לחסוך לכלי-הרכב שחלפו בצמתים הללו כ-161.5 שעות במצטבר וכ-83.5 שעות המתנה במצטבר להולכי הרגל. הפחתת העומס בצמתים הללו הובילה גם להפחתה של 2.8 טון בפליטות פחמן דו-חמצני מאגזוזי הרכבים. בחישוב שנתי, מדובר בחיסכון של 4,723 שעות עבור הנהגים, 2,429 שעות עבור הולכי הרגל והפחתה של 74 טון פחמן דו-חמצני לאטמוספרה.
שוק מערכות התנועה החכמות בו פועלת נו-טראפיק חווה צמיחה משמעותית וצפוי לעמוד על כ-84.8 מיליארד דולר עד שנת 2027. אחד הגורמים שמאיצים את התחום בארצות הברית הוא "חוק התשתיות", שעבר בסוף 2022 ומקצה כ-1.9 טריליון דולר לשדרוג תשתיות, ובכלל זה גם מודרניזציה של תשתיות התחבורה.
פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות
פורסם בתגיות: נו-טראפיק