מפקד חיל הים לשעבר, אליהו שרביט מונה לנשיא DSIT Solutions

29 יוני, 2023

החברה נמצאת בבעלות מלאה של רפאל ומפתחת מערכות סונאר ומערכות הגנה תת-ימיות. באפריל 2023 חשפה מערכת הגנה בפני טורפדו המבוססת על הטעייה והשמדה

חברת DSIT Solutions הנמצאת בשליטת רפאל (ובשותפות עם עם עמנואל וסרמן ודניאל סידס), הודיעה על מינויו של אלוף (במיל') אליהו שרביט לתפקיד נשיא החברה. DSIT מתמחה בפיתוח, תכנון וייצור מערכות סונאר וטכנולוגיות אקוסטיקה עבור יצרני פלטפורמות ימיותשרביט הוא מפקד חיל הים לשעבר, ומביא עימו לתפקיד ניסיון של כ-36 שנים בחיל הים הישראלי שבהם מילא תפקידי פיקוד ואסטרטגיה בכירים. לפני כשבוע מונה יצחק פארי לטכנולוג הראשי של החברה. פארי היה אחראי ב-17 השנים האחרונות על פיתוח פלטפורמות תת-ימיות הנמצאות בשימוש צה"ל ובצבאות נוספים בעולם. לפני שהצטרף ל-DSIT, שימש פארי כמנהל פרוייקטי פיתוח של מערכות תת ימיות בחיל הים הישראלי.

חברת DSIT Solutions פועלת יותר מ-30 שנה ומפתחת פתרונות הגנה בפני איומים תתימיים, בהם: מערכות אחיזת שטח תתימיות, מערכות אבטחה תתימיות, מערכות לחימה בצוללות (Anti-Submarine Warfare – ASW), מערכות סונאר, מערכות ניתוח ואימון אקוסטי ומערכות תקשורת תתימיות. בחודש אפריל 2023 החברה הציגה מערכת הגנה בפני טילי טורפדו המבוססת על סונאר לזיהוי איומים, מערכת הטעייה המסיטה את הטורפדו אל מטרה מזוייפת, ואמצעי השמדה לניטרול הטורפדו.

מערכת הגנה בפני טילי טורפדו. צילום: DSIT Solutions
מערכת הגנה בפני טילי טורפדו. צילום: DSIT Solutions

מערכת ההטעייה Torbuster כוללת אמצעי הגנה אקטיביים ופאסיביים. ההגנה הפאסיבית מבוססת על שידור אותות סונאר המסיטים את הטורפדו אל "ספינת רפאים". ההגנה האקטיבית כוללת קליטת אותות חיפוש המשודרים מהטורפדו, שיבושם ושידורם בחזרה אל התוקף. בשנת 2022 החברה הכריזה על מערכת הגנה רב-שכבתית להגנת מתחמי חוף ונכסים ימיים בפני כל סוגי האיומים. המערכת כוללת חיישני סונאר ניידים ונייחים לטווח ארוך, לטווח בינוני ולטווח קצר, ותחנת בקרה קרקעית המנהלת את כל מערכות הסונאר ההיקפיות. התחנה מצויידת בתוכנה וחומרת עיבוד ייעודית שפותחה בחברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: DSIT , סונאר , רפאל