אילן אביטל, מבכירי אינטל, ינהל את המו"פ של ניוריאליטי

19 יולי, 2023

עבד באינטל כמעט 30 שנה. בתפקידו האחרון, כסגן נשיא הנדסה של חטיבת התקשורת למרכזי נתונים, הוביל את השקת מעבד ה-IPU של אינטל לתשתיות ענן. "המטרה - להוביל את המעבר למוצר מסחרי"

חברת סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה, המפתחת פתרונות הסקה (inference) עתירי ביצועים, הודיעה על מינוי של אילן אביטל, מבכירי אינטל, למנהל המו"פ של החברה (R&D Chief Officer).

אביטל כיהן במשך 29 שנים בשורה של תפקידים מרכזיים במערך המו"פ של אינטל. במהלך חמש השנים האחרונות התגורר אביטל בארה"ב ושימש כסגן נשיא הנדסה של חטיבת התקשורת למרכזי נתונים (VP Engineering, Datacenter Networking). אביטל הוביל פרויקטים אסטרטגים בתחום האצת תקשורת נתונים עבור שוק הדאטה סנטר וספקיות הענן, עם אחריות על צוותים גלובליים של מאות מהנדסים בארה"ב, ישראל, אירופה והודו, כשלאחרונה הוביל את פיתוח והטמעת ה-IPU (Infrastructure Processing Unit), מוצר הדגל של אינטל שפותח בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבת שרותי הענן של גוגל, המיועד להאצת תקשורת, אחסנה ואבטחת מידע בקצבים גבוהים עבור ספקי תשתיות ענן.

"אני שמח להצטרף לניוריאליטי בשלב כה מרגש של הצמיחה שלה ולעבוד עם הצוות המוכשר של החברה", אמר אביטל, "ניוריאליטי פורצת דרך חדשה בתעשיית ה-AI עם גישה הוליסטית וארכיטקטורה ייחודית להאצת יישומי בינה מלאכותית. מטרתי המרכזית היא להוביל את המעבר מטכנולוגיה חדשנית למוצר מסחרי בייצור המוני ולעמוד במחויבותנו להפוך את הטמעת AI לנגישה וקלה יותר עבור לקוחותינו ועבור שוק ה AI כולו".

משה תנך, מייסד משותף ומנכ"ל ניוריאליטי אמר: "שוק ה-AI נמצא בתקופה מרתקת בה אנו חווים חדירה של יישומים חדשים כדוגמת chatGPT לשווקים רבים. יישומים אלו מבוססים על "מודלים גנרטיביים" (generativeAI) ו"מודלי שפה גדולים" (LLM) הדורשים מערכי עיבוד גדולים ויקרים מאד. מעבר לעיבוד מהיר יותר וחווית משתמש טובה יותר, החשיבות הגדולה בטכנולוגיה שפיתחנו בניוריאליטי היא היכולת שלה לתמוך במודל עסקי רווחי שנותן זכות קיום לשימושים הללו. אילן אביטל הוא מהמנהיגים הבולטים של תעשיית השבבים הישראלית שצבר ידע וניסיון שאין שניים להם בתהליכי מו"פ של מוצרים מורכבים וחדשניים מסוגם שהפכו לאבני דרך בתעשייה ואנו מתרגשים מאד על הצטרפותו להנהלת החברה. לאילן תפקיד מרכזי בהמשך הפיתוח של המוצרים שלנו, ביצוע התאמות ללקוחות ענק כפי שעשה באינטל, ובהרחבת הצוות הטכנולוגי שיתמודד עם משימות המו"פ. אין מתאים ממנו להוביל את המו"פ שלנו בשלב הצמיחה הבא של החברה ולהיות אחראי על המעבר לייצור המוני".

ניוריאליטי מפתחת יכולת ראשונה מסוגה שמעצימה את יכולות פתרונות ההסקה ומסייעת לשפר את הביצועים של יישומי למידה עמוקה. הארכיטקטורה של החברה מעבירה משימות עיבוד ממעבדי CPU כלליים למודל ה-AI של החברה: פתרוןserver-on-a-chip  שמוזיל עלויות, מפחית צריכת האנרגיה ומשדרג את הביצועים.

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 ומונהגת על ידי צוות הנהלה בעל ניסיון רב בארכיטקטורת מערכת, סיליקון ותוכנה לדטה סנטרים. מייסדי החברה הם משה תנך, המשמש כמנכ"ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. בהנהלת החברה נמצא גם ליאור חרמוש המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות של החברה.

בחודש שעבר הודיעה ניוריאליטי על הצטרפותה של לין קומפ (Lynn A Comp), סגנית נשיא תאגידית בענקית השבבים AMD, למועצת המנהלים של החברה. קומפ הצטרפה לחברים בולטים אחרים במועצת המנהלים, וביניהם ד"ר נאבין ראו (Naveen Rao), מנכ"ל MosaicML שנמכרה בחודש האחרון תמורת 1.3 מיליארד דולר ל- DataBricks ו-סי.ג'יי ברונו (CJ Bruno), שכיהן כסגן נשיא אינטל תאגידי וכמנכ"ל קבוצת המכירות והשיווק של אינטל אמריקה.

ניוריאליטי, שהשלימה בסוף 2022 סבב גיוס A בהיקף של 35 מיליון דולר, מעסיקה כיום כ-50 עובדות ועובדים במרכזי הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב. בכוונת החברה להכפיל את כמות העובדים והעובדות בשנה הקרובה על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח, השיווק והחדירה לשוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: /Neureality , אינטל