פי.סי.בי טכנולוגיות: הזמנות ב-4 מיליון דולר לחטיבת המארזים החדשה

2 אוגוסט, 2023

מרבית ההזמנות - מלקוחות קיימים מהמגזר הבטחוני. "אנחנו מהחברות היחידות שמסוגלות לייצר גם את המצעים וגם את המארזים." החברה מתכננת להקים בעתיד קו ייצור בארה"ב

[בתמונה למעלה: המחשה של פי.סי.בי טכנולוגיות ליכולות המיזעור של חטיבת iNPACK]

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות (PCB Technologies) צברה עד כה צבר הזמנות בהיקף של 4 מיליון דולר לחטיבת iNPACK החדשה, שפעילותה הושקה בתחילת השנה ומתמקדת בייצור מארזים מתקדמים ומעגלים ממוזערים. מרבית ההזמנות עבור הפעילות החדשה מגיעות מלקוחות קיימים של החברה מהמגזר הבטחוני וכן חברות סטארט-אפ.

פי.סי.בי טכנולוגיות החלה לפתח את קו הפעילות החדש ב-2021. היא השקיעה כ-7 מיליון דולר בהקמת מתקן ייצור בחדרים נקיים (fab) מהמתקדמים בישראל , ונסמכת על כוח עבודה מיומן שהשתלב בחברה בעקבות רכישת Galil Microwaves. מתקן הייצור החדש הינו בעל תפוקת ייצור שנתית של כמיליון רכיבים (SIP – System in Package).

החטיבה החדשה מהווה צלע שלישית בפעילותה של פי.סי.בי טכנולוגיות, לצד מומחיותה בתחום ייצור המעגלים המודפסים וההרכבות, ולמעשה הופך אותה לספקית מקצה-לקצה בתחום החומרה למערכות אלקטרוניות.

בשיחה עם Techtime, הסביר מנכ"ל החברה עובד שפירא, כי הכניסה לתחום המארזים מעניקה לחברה יתרון משמעותי בתעשיית השבבים המקומית והעולמית. "אנחנו מהחברות היחידות בעולם המערבי שיש להן את היכולות לייצר תחת קורת גג אחת גם את המצעים וגם את המארזים. מאמינים שנוכל לדווח בקרוב על חוזים משמעותיים נוספים."

חטיבת אינפק ממוקדת בתכנון וייצור מצעים לתעשיית המוליכים למחצה ותכנון וייצור אריזות (System In Package) בתהליכי מיקרואלקטרוניקה, ומערכות ממוזערות בטכנולוגיית ייצור ייחודית של Panel Level Packaging.

פי.סי.בי טכנולוגיות מתמקדת בשלושה שווקים עיקריים: מכשור רפואי, השוק הצבאי/תעופתי ותעשייתי . בשלושת המגזרים הללו ישנה דרישה גוברת למערכות-על-מארזים בעלות ביצועים גבוהים ועמידות בתנאים סביבתיים מאתגרים. במקביל היא מתכוונת גם להציע את הפתרונות של אינפאק לתעשיית האוטוטק. 

עם הפנים לשוק הצבאי בארצות הברית

אחד משווקי היעד האסטרטגיים שאליהם מכוונת כעת פי.סי.בי טכנולוגיות, הוא השוק הצבאי האמריקאי. החברה כבר פעילה בו כיום, בתיווך חברת בת מקומית שעוסקת בשיווק ומכירות, ואולם המפתח לחדירה והתרחבות בשוק הצבאי האמריקאי הוא ביסוס יכולות ייצור על אדמת ארצות הברית, לאור העובדה כי במכרזים רבים זהו תנאי סף של הממשל.

שפירא: "הקמת קו ייצור בארצות הברית נמצאת בתוכניות שלנו. ארצות הברית פועלת להחזיר אל המדינה את תשתית ייצור השבבים. ואולם, אריזת השבבים מתבצעת עדיין בטאיוון, שנחשבת לספקית העולמית העיקרית של שירותי אריזה. יכולות האריזה החדשות שלנו, בשילוב יכולות ייצור המעגלים המודפסים, עשויות להוות יתרון תחרותי מאוד גדול בשוק הצבאי האמריקאי."

לדברי שפירא, החברה חווה עלייה בביקושים מלקוחות מהתעשייה הבטחונית, וזאת על רקע המלחמה באוקראינה. "חל שינוי מאוד גדול על רקע ההצטיידות המסיבית של מדינות באירופה וארצות הברית. בהיותנו ספק של טכנולוגיות חומרה בתחום המעגלים, אנחנו יוצאים נשכרים מהמגמה הזו ורואים בכך פוטנציאל צמיחה משמעותי.

בדו"ח הרבעון הראשון 2023 החברה דיווחה על צמיחה של 14% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, להיקף של כ-33.2 מיליון דולר. רוב הגידול מיוחס לעלייה של 28% במכירות מגזר ההרכבות האלקטרוניות, מכ-14.5 מיליון דולר אשתקד לכ-18.6 מיליון דולר השנה. בתחום המעגלים המודפסים והמצעים שמרה החברה על הכנסות בהיקף של כ-16 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (16.5 מיליון דולר). צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ-92.4 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: עובד שפירא , פי.סי.בי טכנולוגיות