קוונטום מאשינס חשפה מערכת בקרה לאלף קיוביטים ויותר

6 ספטמבר, 2023

מאפשרת לתמוך במפת הדרכים של חברות כמו מיקרוסופט ו-IBM, אשר מתכננות לבנות מעבדים קוונטיים בעלי מאות אלפי קיוביטים. "קפיצת מדרגה בתחום המחשוב הקוונטי"

בתמונה למעלה: מערכת OPX1000, עם 64 ערוצי פלט ו-16 ערוצי קלט

חברת קוונטום מאשינס (Quantum Machines) התל-אביבית חשפה את הדור השלישי של פלטפורמת הבקרה שלה, OPX1000, המסוגלת לתמוך במעבדים קוונטיים עם אלף קיוביטים ויותר. לדברי החברה, המערכת החדשה מיועדת למחשבים הקוונטיים הגדולים ביותר הנבנים כיום בעולם, והיא תוכל לתמוך במפות הדרכים השאפתניות של ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרסופט ו-IBM, שהכריזו על כוונתן לבנות בעשור הקרוב מחשבים קוונטיים עם מאות אלפי קיוביטים.

מהחברה נמסר כי הפתרון החדש מוטמע בימים אלה במספר מעבדות מחקר מובילות בתחום המחשוב הקוונטי, והוא יושק באופן מסחרי מלא עוד השנה. בתחילת השנה חשפה קוונטום מאשינס כי הטכנולוגיה שלה מצויה כיום בכ-280 מתקני מיחשוב קוונטי ברחבי העולם, כאשר בין לקוחותיה, המתפרסים על פני כ-23 מדינות, נמנים ספקיות ענן, מעבדות אקדמיות, מרכזים לאומיים ומחשבי-על.

לדברי קוונטום מאשינס, OPX1000 מציג את הביצועים הגבוהים ביותר בתעשייה במדדים קריטיים כמו יכולות משוב, זמן ריצה (runtime), ביצועים אנלוגיים ודחיסות ערוצים. המערכת החדשה כוללת 64 ערוצי פלט ו-16 ערוצי קלט, המקובצים בשלוש יחידות מדף בלבד. ניתן לחבר מספר יחידות OPX1000 ובכך לתמוך בסקאלביליות של מחשבים קוונטיים.

איתמר סיוון, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, הסביר כי "OPX1000 מהווה קפיצת מדרגה עבור מחשבים קוונטיים בקנה מידה גדול. "המערכת תאפשר ללקוחות שלנו להתגבר על צווארי הבקבוק המקשים על בניית מחשבים קוונטיים יעילים. היא מספקת את היכולות הנדרשות עבור המעבדים הקוונטיים הגדולים ביותר שמתוכננים להיבנות בשנים הקרובות – ובכך תסייע לדחוף קדימה את כל התחום ולהאיץ את מימוש החזון של מחשבים קוונטיים שימושיים."

חשב קוונטי נתמך כיום על-ידי שרתים, מערכות קירור, סינון רעשי רקע, תוכנות התומכות במידע המגיע מיחידות הליבה (קיוביט) וכדומה. קוונטום מאשינס מספקת למחשב המשותף את מערכות העזר התומכות במחשוב הקוונטי. החברה פיתחה את מערכת החומרה והתוכנה Quantum Orchestration Platform, אשר אחראית לקבל אלגוריתם קוונטי בשפת התכנות QUA שהחברה פיתחה, ולתרגם אותו לאותות הנשלחים למעבד הקוונטי. למעשה, מדובר בשכבת התיווך שבין המעבד הקוונטי לבין המחשב הקלאסי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: מחשב קוונטי , קוונטום מאשינס