פריזמה פוטוניקס גייסה 20 מיליון דולר ותתמקד בשוק החשמל

12 ספטמבר, 2023

בין המשקיעים: שניידר אלקטריק ו-E.ON. גייסה עד כה 50 מיליון דולר. פיתחה מערכת מבוססת סיב אופטי שמאפשרת לנטר תקלות ושיבושים ברשת החשמל

חברת פריזמה פוטוניקס (Prisma Photonics) השלימה סבב גיוס C של 20 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות Insight Partners ובהשתתפות קרן הקליימטק Elements הישראלית, זרועות ההשקעה של שניידר אלקטריק וחברת החשמל האירופית E.ON ועוד. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-50 מיליון דולר. בין המשקיעים הנוספים בחברה ניתן למנות את חברת החשמל לישראל, נתיבי הגז הטבעי לישראל וקרן i3 Equity Partners.

פריזמה פוטוניקס פיתחה חיישן מבוסס סיב אופטי המאפשר לנטר תשתיות המתפרסות על פני מרחקים גדולים כדוגמת צינורות נפט וגז. ניתוח שינויים זעירים במאפייני האות האופטי בסיב מאפשרים לזהות ארועים דוגמת איתור דליפות או גניבה מצינורות גז ונפט, נזקים וניסיונות חבלה בכבלים תת-ימיים, כלי-רכב ואנשים החוצים מסילות רכבת, ולספק פתרון הגנה היקפית על מתחמים וגבולות.

אחד משווקי המפתח שבהם מתמקדת החברה הוא שוק החמשל, והיא ציינה בהודעתה כי הגיוס יאיץ את חדירתה לשוק זה  ולשוק האנרגיות המתחדשות.

הפתרון הייעודי של פריזמה עבור רשתות חשמל, PrismaPower, מסוגל לזהות אירועים בטיחותיים ותחזוקתיים לאורך קווי החשמל כדוגמת ניסיונות חבלה בציוד, אנשים שמטפסים על עמודי חשמל, שיבושים נקודתיים באספקת החשמל, מעגלים מקצרים ואפילו תנאי מזג אוויר המסכנים את קווי המתח כמו רוח חזקה או פגיעות ברק בקרבת מקום. מאחר שקווי המתח משולבים בסיבים אופטיים, לא נדרש התקנה פיזית כלשהי לצורך יישום הפתרון.

עוד מציינים בחברה, כי ניטור קווי ההולכה בזמן אמת מאפשר למפעילי תשתית להולכת חשמל למקסם את קיבולת הרשת. כך למשל, כאשר ישנו מזג אוויר קר, הקווים מתחממים במידה פחותה וניתן להגדיל את העומס על הרשת, לעיתים בעשרות אחוזים. בפריזמה מציינים כי הדבר יאפשר חיבור של מקורות אנרגיה מתחדשת נוספים.

ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל פריזמה פוטוניקס, הסביר כי עומס ברשת החשמל והקושי לשלב מקורות אנרגיה מתחדשת הפכו לאתגרים דחופים עבור חברות החשמל, כמו לקוחותינו בארץ ובחו"ל. הטכנולוגיה שלנו המשלבת בינה מלאכותית (AI) וחישה בסיבים אופטיים תורמת רבות ליציבות רשת החשמל, וגם מאפשר מדידה דינאמית של מגבלות הרשת, ובכך פותחת את הפוטנציאל המלא של התשתית הקיימת לחיבור מקורות אנרגיה חלופיים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: פריזמה פוטוניקס