ניוריאליטי שולחת לייצור את שבב ה-AI שלה

14 ספטמבר, 2023

מדובר בשבב מסוג שרת הסקת-AI-על-שבב, והוא ייוצר ב-TSMC ב-7 ננומטר. "אנו מציעים חלופה תחרותית ברמה חסרת תקדים לשרתים הכלליים הקיימים"

חברת סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality), המפתחת פתרונות הסקה (inference) עתירי ביצועים, הודיעה כי שבב ה-NR1 פרי פיתוחה בטכנולוגיית 7 ננו מטר סיים את שלב התכנון ועבר את כל הבדיקות בהצלחה ועובר עתה למפעלי TSMC לייצור שבב ה-AI. בחברה מעריכים כי ייחלו במסירת המוצר ישירות ללקוחות עד סוף השנה.

מדובר בשבב מסוג שרת הסקת-AI-על-שבב (SOC – Server-on-a-Chip), והוא מיועד עבור מגוון רחב של אפליקציות, החל מעיבוד שפה טבעית, דרך ראייה ממוחשבת, זיהוי דיבור וכלה במערכות המלצה. ניוריאליטי מדווחת כי בניסויים שבוצעו עם מערכות שרתים מבוססות AI הפגין שבב NR1 של החברה ביצועים חזקים פי 10 ובעלות זהה ביחס למערכות מסורתיות מבוססות הארכיטקטורה המסורתית מסוג CPU-centric. .

משה תנך, מנכ"ל ומייסד משותף של NeuReality, מסר: "מעבד ה-NR1 הוא ה-NAPU הראשון בעולם (NAPU – Network Addressable Processing Units) שמהווה חלופה לגישה הקלאסית הישנה של מערכות שרתים מבוססות CPU עבור הסקת AI. כדי לאפשר למאיצי למידה עמוקה לבצע הסקה בנפח מלא, ללא צווארי הבקבוק הקיימים כיום במערכת סביב מעבדי ה AI הכרוכים גם בתקורות גבוהות, הפתרון שלנו שמתאים לאינטגרציה עם כל טכנולוגיית DLA קיימת (Deep Learning Accelerators) יעבד במהירות גבוהה יותר וביעילות רבה יותר בקשות לשירותי AI".

"כשמשווים פונקציה מול פונקציה של מערכות, חומרה תמיד רצה מהר יותר וזול יותר מאשר תוכנה, בזכות היכולת לבצע משימות במקביל ובאופן טוב יותר. כתעשייה, אימתנו כבר את המודל הזה כשהורדנו את משימות העיבוד של רשתות הנוירונים ממעבדי CPU למאיצים של למידה עמוקה (DLAs) כמו GPU ופתרונות ASIC אחרים. ברוח חוק אמדהאל (Amdahl’s law), כעת עלינו להעביר את המיקוד למשימות האחרות במערכות ה-AI על מנת שנוכל להשיג את השיפור המקסימלי בביצועים והעלויות כמו גם בצריכת הספק – וזה בדיוק מה שעשינו בניוריאליטי עבור אפליקציות AI. אנו מציעים חלופה תחרותית ברמה חסרת תקדים לשרתים הכלליים הקיימים ואנו מגדירים לתעשייה סטנדרט התפתחותי שעליה לאמץ".

בניוריאליטי מסבירים כי הטכנולוגיה שלה מאפשרת את המעבר מגישה ממוקדת תוכנה לגישה של הורדת משימות עיבוד לחומרה שבה מעבדי NR1 מרובים יבצעו בקלות עיבוד מקבילי וימנעו צווארי בקבוק במערכת. כל מעבד NR1 הוא מכשיר עיבוד הטרוגני מוצמד רשת המכיל כמה סוגים של מנועי עיבוד הניתנים לתכנות, בנוסף מכיל הרכיב ממשק PCIe לאירוח DLA, בקר ממשק רשת (NIC), AI-Hypervisor  המשמש כמנהל העיבוד והעברת הנתונים בין מנועי העיבוד. האצה באמצעות חומרה תוך שימוש בערכת הפיתוח האוטומטית של ניוריאליטי מורידה את החסם בפני ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים הזקוקים לביצועים מעולים, צריכת הספק נמוכה ותשתית בת השגה – כמו גם קלות השימוש בשירותי הסקה עבור אפליקציות AI.

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 ומונהגת על ידי צוות הנהלה בעל ניסיון רב בארכיטקטורת דטה סנטרים, מערכות ותוכנה. מייסדי החברה הם משה תנך, המשמש כמנכ"ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. לפני הקמת ניוריאליטי, משה תנך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו"פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ'יפ. הצוות המוביל של החברה כולל את ה-CTO ליאור חרמוש, לשעבר מייסד משותף ומדען ראשי של ParallelM ו-fellow בחברת PMC Sierra.

ניוריאליטי מעסיקה כיום כ-50 עובדות ועובדים במרכזי הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב. בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה עשרות עובדות ועובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: /Neureality