סנטריקס והיי לנדר הישראליות השיקו מערכת פיקוח אווירי לרחפנים

30 ספטמבר, 2023

המערכת מנהלת את כל שלבי הטיסה של הרחפנים במרחב האווירי, מהמראה ועד נחיתה, ואף מסוגלת להנחית בכפייה רחפנים שמהווים סיכון בטיחותי

חברת סנטריקס (Sentrycs) וחברת היי לנדר (High Lander) הישראליות השיקו מערכת פיקוח אווירי לעולם הרחפנים, המנטרת את תנועת הרחפנים במרחב האווירי ומוודאת כי הם עומדים בתנאי הטיסה. המערכת הינה אגנוסטית ומסוגלת לעקוב אחר כל סוגי הרחפנים, ללא קשר לסוג וליצרן הרחפן – ובמקרים חריגים, כאשר רחפן אינו מציית לנהלים ומהווה סכנה בטיחותית, להנחיתו על הקרקע באמצעות השתלטות מרחוק.

הפתרון מתבסס על אינטגרציה של הטכנולוגיות של שתי החברות. היי לנדר מפתחת מערכות לניהול ציי רחפנים. אחד ממוצריה של החברה הוא מערכת Vega UTM. זוהי מערכת פיקוח אווירי לרחפנים, המנהלת את כל תנועת הרחפנים במרחב, ממתן אישורים לפני המראה, בקרת שינויים תוך כדי טיסה במסלול הטיסה ועד תיעוד יומני הטיסות.

הייחוד שלה הוא בהיותה אוניברסלית, כלומר, מסוגלת לנטר את כל הרחפנים במרחב האווירי, ללא תלות ביצרן, וזאת בניגוד למערכות פיקוח אווירי שמפתחות חברות כמו אמזון, UPS ו-DHL, המיועדות לעקוב רק אחר צי הרחפנים שלהן. לדברי החברה, הפלטפורמה שלה יכולה לאפשר את התרחבות השימוש ברחפנים, בכך שהיא מאפשרת להכשיר את השמיים לפעילות של רחפני שליחויות, רחפני חירום והצלה, רחפני אכיפת חוק – ובעתיד רחפני תחבורת אנשים – במרחב אווירי אחד. 

המערכת של סנטריקס נכנסת לפעולה באותם תרחישים שבהם רחפן אינו מציית לנהלים ומהווה סיכון בטיחותי. החברה פיתחה מערכת הגנה מפני רחפנים המיועדת גם למרחבים אזרחיים ואורבניים. אחד מיתרונותיה הוא בעלותה הנמוכה ובפשטות הפעלתה בהשוואה למערכות הגנה מפני רחפנים המתבססות על טכנולוגיות צבאיות.

המערכת עושה שימוש בטכנולוגיית Protocol Analysis הלקוחה מעולמות רשתות התקשורת והסייבר. טכנולוגיה זו מאפשרת ליירט ולפענח את תשדורות ה-RF בין המפעיל לרחפן ובבקר הטיסה של הרחפן – וכך ללמוד במדויק, על סמך התקשורת הפנימית של הרחפן, על מיקומו ומהירותו וכן את המספר הסידורי שלו.

במידה ומדובר ברחפן שאינו מורשה לטוס במרחב, המערכת מנתקת את התקשורת בין הרחפן למפעיל ו"משכנעת" את בקר הטיסה כי היא המפעיל האמיתי, מה שמאפשר לה לנווט את הרחפן ולהנחיתו בבטחה באזור ייעודי. במערכת המשולבת של סנטריקס והיי לנדר, תפקידה של המערכת של סנטריקס היא לאפשר יירוט בטוח ולא הרסני של רחפנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים

פורסם בתגיות: High Lander , UTM , סנטריקס