בקשה מקצין צנחנים ייצרה קו הרכבות של מטעני-שדה לטלפונים

16 אוקטובר, 2023

חברת סולאריט הקטנה של בני הזוג שי ותואר ביטון, החלה לייצר בהתנדבות מטעני-שדה לטלפונים של החיילים ולספק אותם ליחידות בשטח. "כמעט כל טנק, נגמ"ש או חיילים הישנים בשטח צריכים את זה. אני משתדל להכין כמה שיותר"

עסק משפחתי מנהרייה החל לספק מטעני טלפונים לחיילים המותאמים לעבודה בתנאי שטח, אם באמצעות קבלת חשמל ממצבר הרכב או הנגמ"ש ואם באמצעות פנל סולארי הטוען סוללה. זאת כדי לאפשר טעינה גם במצבים שבהם החיילים אינם יכולים להפעיל את מנוע הרכב הצבאי. מאחורי היוזמה הזאת עומדים בני הזוג שי ותואר ביטון מנהריה, אשר מפעילים את החברה המשפחתית הקטנה Solarit, המייצרת מערכות אגירה סולאריות אזרחיות. עד היום הם ייצרו בהתנדבות 60 מערכות טעינה שסופקו לחיילים בכל הגזרות, ומתמודדים כיום עם בקשות רבות המגיעות מהשטח.

בשיחה עם Techtime סיפר שי שבדרך כלל הם מרכיבים ומייצרים את המערכות ללקוחות הזקוקים לפתרון אנרגיה אמין וזול. "מדובר במקומות שבהם יש הפסקות חשמל מרובות, קרוואנים, לקוחות מהמגזר הערבי הזקוקים לאנרגיה עבור סככות בשטח, חברות המפעילות משרדים ניידים באתרי בניית תשתיות עפר, משפחות חרדיות המשתמשות בהן בתור מערכות שבת, וכדומה".

כיצד התחלתם לייצר מטעני-שדה לטלפונים סלולריים?

שי ביטון: "בתחילת המלחמה התקשר אלי קצין צנחנים וביקש לקנות מערכת סולארית שיכולה לטעון 4 טלפונים. התחלתי לברר איתו איזה מקורות יש להם ומהו הצורך שלהם. האם יש מצבר רכב 12V שהם יכולים להשתמש בו, והאם הם זקוקים לפתרון לכל היחידה או הגדוד. התברר שזה בדיוק מה שהם צריכים, וכך עלה הרעיון. מייד התחלנו להרכיב מטענים אשר מתחברים לסוללת הרכב וכוללים מחברי USB לטעינת טלפונים. אנחנו מקבלים בקשות מהרבה יחידות ושולחים המטענים באמצעות מתנדבים לכל הארץ. אנחנו מקבלים פניות ישירות מחיילים, מקצינים ואפילו מהורים של חיילים. ליחידה לאיתור נעדרים בדרום ולמחסום כברי תרמנו מזוודה הכוללת פנלים סולאריים, סוללה, בקר טעינה ומטענים לטלפונים".

שי ביטון עם מטענים שיוצרו עבור החיילים במעבדת סולאריט בנהרייה
שי ביטון עם מטענים שיוצרו עבור החיילים במעבדת סולאריט בנהרייה

אתם חברה משפחתית קטנה, כיצד אתם ממנים את המבצע?

"התחלנו בייצור בהתנדבות על חשבוננו. מדובר בעלות גבוהה. מטען USB עולה 100 שקל ורכיבים למזוודה סולארית עולים כ-2,000 שקל. כעת אנחנו גם מתחילים לקבל תרומות באמצעות ביט. התרומות משמשות לרכש חומרי הגלם, לא לכיסוי העבודה שלנו. כאשר אנחנו מקבלים תרומה אנחנו מייצרים מערכת ורושמים עליה את שם המשפחה או התורמים שעזרו לייצר אותה".

שי פירסם הודעה בפייסבוק שבה הוא מבקש סיוע בהשגת רכיבים ותמיכה בעלות הייצור: "מכירים חיילים בשטח שתקועים בלי אפשרות להטעין את הסלולרי? תפנו אותם אלי! מדובר במטען נייד המבוסס על חיבור למקור חשמל של 12V (דוגמת מצבר של רכב) ומתח יציאה של 5V. כמעט כל טנק, נגמ"ש או חיילים הישנים בשטח צריכים את זה. אני משתדל להכין כמה שיותר. מי שרוצה לעזור, אני מחפש שקעי USB/12V. אם בא לכם לשלוח להם אחד באהבה מכם, מוזמנים לתרום כל סכום שבא לכם בביט".

המזוודה הסולארית שניתרמה ליחידה לאיתור נעדרים
המזוודה הסולארית שניתרמה ליחידה לאיתור נעדרים

יצירת קשר עם שי או תואר ביטון: 053-7118100

עמוד הפייסבוק של סולאריט: Shai Solarit

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מלחמה 2023 , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ייצור , מלחמה