המלחמה בישראל תתמוך בהמשך הצמיחה של לוקהיד מרטין

18 אוקטובר, 2023

החברה דיווחה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר ברבעון 3. צי מטוסי ה-F-35 של ישראל יגיע ל-75. מנכ"ל החברה מרגיע כי גם אם לא תושג פשרה בסוגיית התקציב האמריקאי, ישראל תזכה לתוספות בתקציב הביטחון במידת הצורך

בתמונה למעלה: מטוס F-35 של חיל האוויר מתוצרת לוקהיד מרטין. צילום: דו"צ

ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) פרסמה אמש (ג') את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי של 2023,. החברה הצליחה להציג רווח גבוה מהצפוי של 2.7 מיליארד דולר ואיששה את התחזית השנתית. בשבוע האחרון ראינו עליות שערים במניותיהן של יצרניות הנשק, וזאת על רקע המלחמה שהכריזה ישראל על חמאס.

אמש בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח, התייחס מנכ"ל ונשיא החברה, ג'ים טייסלט, לנעשה בישראל ואמר כי "מאז השיחה האחרונה שלנו פרץ בעולם סכסוך נורא נוסף. כולנו בחברה עומדים מאחורי המאמצים והמדיניות של הממשל האמריקני להרתיע תוקפנות, להשיב את הביטחון ולהשיג שלום."

בהיותה הקבלנית הביטחונית הגדולה ביותר שעובדת מול הממשל האמריקני, לוקהיד מרטין מושפעת מאוד מהמגמות בתקציב הביטחון האמריקני. בימים אלה מתנהלת מחלוקת פוליטית בין המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית באשר להגדלת תקרת התקציב. לפני כשבועיים הושגה פשרה שסיפקה לממשל ארכה עד ל-11 בנובמבר. מנכ"ל לוקהיד מרטין סבור כי בכל תרחיש, וגם אם לא תושג פשרה נוספת והממשל ייקלע להשבתה בהיעדר מסגרת תקציבית, הממשל עדיין יוכל להזרים תוספות תקציב לתמיכה בצרכים של ישראל, אוקראינה וייתכן כי גם טאיוון. "בשעה שהקונגרס מגבש תקציב ל-2024, אנחנו אופטימיים כי תהיה תמיכה עקבית באסטרטגיית ההגנה הלאומית ומימון לסדרי העדיפויות שלה."

לוקהיד דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת הנתון בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסרה ברבעון האחרון כ-30 מטוסי F-35, מטוס הקרב החדיש ביותר של החברה. מאז תחילת השנה מסרה החברה כ-80 מטוסי F-35. לדברי לוקהיד, קצב הייצור שלה עומד על 156 מטוסים בשנה. באחרונה הצהירה ישראל כי תרכוש עוד כ-25 מטוסי F-35 ובכך תגדיל את צי שלה ה-F-35 ל-75 מטוסים. לוקהיד צופה הכנסות של 66.25-66.75 מיליארד דולר ב-2023.

לפי מכון המחקר הבינלאומי לשלום בשטוקהולם, ההוצאה העולמית על נשק ב-2022 הסתכמה ב-2.2 טריליון דולר, הנתון הגבוה ביותר מאז סיום המלחמה הקרה. ארצות הברית היוותה ב-2022 כ-45% מכלל הייצוא הביטחוני העולמי, וזאת לעומת 30% לפני כעשור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: לוקהיד מרטין