מובילאיי: הסכמי נהיגה אוטונומית עם שליש מהתעשייה

28 אוקטובר, 2023

זכיות תכנון עם חברות המייצגות 34% מייצור המכוניות העולמי. המנכ"ל שעשוע: כ-9% מכוח העבודה בישראל מצוי במילואים, אך לזה אין השפעה מהותית על החברה

בתמונה: מכונית של יצרנית הרכב הסינית FAW, לקוחה חדשה של מובילאיי

חברת מובילאיי (Mobileye) ממשיכה להרחיב את דריסת הרגל שלה בשוק הנהיגה האוטונומית העולמי. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח לרבעון השלישי, עדכן מנכ"ל החברה, אמנון שעשוע, כי החברה כבר השיגה זכיות תכנון עם 10 יצרניות רכב להטמעה של מערכות הנהיגה האוטונומיות שלה, SupertVision ו-Chauffeur. לדברי שעשוע, 10 יצרניות הרכב הללו מייצגות כ-34% מכלל ייצור המכוניות בעולם.

זהו גידול מרשים: בתחילת 2023 היו לחברה 3 זכיות תכנון עם יצרניות המשקפות רק 9% מהייצור העולמי. יצרנית רכב שהצטרפה ברבעון האחרון למעגל הלקוחות של מובילאיי היא FAW הסינית. FAW היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בסין מבין ארבע יצרניות הרכב הממשלתיות הגדולות ביותר במדינה, הקרויות "The Big 4", והיא מייצרת כ-3-4 מיליון כלי-רכב בשנה. FAW תטמיע כבר ב-2024 מערכות SuperVision בהיקף נרחב, וב-2025 תטמיע לראשונה גם את מערכת Chauffeur, המאפשרת נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה עם עיניים אל הכביש (hands off, eyes on). שעשוע: "יצרנית רכב בבעלות ממשלתית שבוחרת בספק שאינו סיני עבור טכנולוגיה כה אסטרטגית – זהו מסר משמעותי של אמון עבור שאר יצרניות הרכב הסיניות".

המקפצה הסינית של מובילאיי

סין היא טריטוריה חשובה מאוד בשוק הרכב. זהו אחד משווקי הרכב המתקדמים ביותר בעולם. הזירה המקומית שופעת יצרניות מקומיות ובינלאומיות, וגם הנהג הסיני נחשב לבעל נכונות גבוהה לאמץ טכנולוגיות חדשות (early adopter). ישנה גם דרישה גבוהה בסין ליישומי נהיגה אוטונומית, וזאת על רקע עומסי התנועה הגדולים במדינה. לקוח אסטרטגי נוסף של מובילאיי בתחום הנהיגה המתקדמת היא Zeekr, מותג רכבי פרימיום חשמליים של קבוצת הרכב הסינית Geely, שבבעלותה מספר מותגים בסין ובעולם, בהם החברות וולוו ופולסטאר.

במהלך חודש אוגוסט – במה שמגדיר שעשוע כ"התפתחות החשובה ביותר ברבעון השלישי" – בוצע עדכון תוכנה מרחוק (OTA) בכ-110 אלף מכוניות של Zeekr, שהוסיף להן יכולת נהיגה אוטונומית בכבישים בינעירוניים, ללא ידיים. "זו היתה הוכחת יכולות חשובה בפני לקוחותינו," הסביר שעשוע. "להדגים טכנולוגיה בצי של רכבי ניסוי זה משהו אחד, ואולם לעשות זאת בקרב יותר מ-100 אלף נהגים – זו הוכחת מוצר ברמה אחרת לגמרי. המשוב היה מצוין, כאשר התקשורת הדגישה את העובדה כי המערכת מתעלה על מתחרותיה וזאת למרות תכולת החיישנים ויכולות העיבוד הנמוכות יותר הקיימות במכוניות Zeekr.

"הדבר מייצר ביקוש מוגבר למערכות מובילאיי וממחיש את יתרונותיהן מבחינת עלויות יציאה-לשוק וביצועים". לדברי שעשוע, החוזה עם FAW נחתם בעקבות ההצלחה עם Zeekr, וכי בחמשת החודשים הקרובים החברה צפויה להכריז על זכיות נוספות. "אנחנו מעודדים מכך שכעת אנו זוכים להתעניינות משמעותית מהגל הבא של יצרניות, שמשקפות עוד 15% מהייצור העולמי".

9% מהעובדים במילואים, יותר עבודה מהבית

הכנסותיה של מובילאיי ברבעון השלישי הסתכמו ב-530 מיליון דולר, גידול של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-181 מיליון דולר, עלייה של 59% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה צופה הכנסות של 2.065-2.090 מיליארד דולר בשנת 2023, ורווח תפעולי של 648-665 מיליון דולר.

בפתח דבריו התייחס שעשוע למלחמה בישראל וגילה כי 9% מכוח העבודה של החברה בישראל נמצא כעת במילואים, וכן כי החברה מאפשרת בימים אלה גמישות גדולה יותר בכל הנוגע לעבודה מהבית. עם זאת, הוא הבהיר כי המצב אינו משפיע באופן מהותי על תפקוד החברה. "לחברה אין פעילות ייצור או לקוחות בישראל. יתרה מכך, למצב אין כל השפעה מהותית על התפעול שלנו ועל היכולת שלנו לפתח, לבדוק, לבצע פעילויות עסקיות או לעמוד ביעדים שלנו גם בזמן המלחמה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: מובילאיי