הקולר החכם של PetPace נכנס לייצור המוני

9 נובמבר, 2023

ניסטק קיבלה הזמנת ייצור של 10,000 היחידות הראשונות. מנטר את מצבו הבריאותי ואת מיקומו של בעל החיים, ומשדר את הנתונים בסלולר ובוויי-פיי. החברה צופה מכירה של עשרות אלפי קולרים ב-2024

חברת PetPace משפיים סיימה את הפיתוח של קולר חכם לניטור בריאות חיית המחמד, ונכנסת לשלב הייצור ההמוני. החברה צופה שהיא תמכור עשרות אלפי קולרים בעולם, וביצעה את הזמנת הייצור הראשונה שלה: קבוצת ניסטק (Nistec) קיבלה הזמנת ייצור של 10,000 היחידות הראשונות אשר יתבצע במפעל ניסטק צפון הנמצא במעלות. הייצור כולל הרכבת המעגל האלקטרוני, בדיקה חשמלית והרכבה מכנית של הרצועה עד לרמת המוצר הסופי. ניסטק מסרה שהיא מלווה את החברה משלב האבטיפוס, וסייעה ל-PetPace להתאים את הייצור, כולל הלחמה בלייזר ושימוש בחומרים ובדבקים מיוחדים.

הקולר זקוק למארז בגימור גבוה ובאטימות מוחלטת, לאור תנאי הסביבה המחמירים הנדרשים ממוצר שחיית המחמד עונדת באופן רצוף ולאורך שנים. מנכ"ל ניסטק צפון, ווספי ארמז, אמר שמדובר במוצר שדרש מענה ייצורי מיוחד. "פיתחנו עבורו מספר תהליכי ייצור ייחודיים, כמו שילוב של יציקות מיוחדות, הלחמה בלייזר, הטמעת חיישנים פיאזו אלקטריים בקולר ועוד. מדובר במוצר רפואי אשר נדרש לעמוד בתנאי סביבה קשים". מנכ"ל חברת PetPace, ליאור אברהם, אמר שהאינסטינקט של בעלי חיים כמו חתולים וכלבים הוא להסתיר חולשה, כאב ומחלות. הקולר החכם מאפשר לזהות סימפטומים שיש לטפל בהם".

חברת PetPace הוקמה בשנת 2012, על-ידי אבנר שניאור (יו"ר החברה), אבי מנקס וד"ר אסף דגן (הווטרינר הראשי), ומעסיקה כיום כ-20 עובדים. הקולר שהיא פיתחה עוקב באופן רציף אחר מדדים פיזיולוגיים של בעל החיים: דופק, נשימה, טמפרטורה, שינויים בדופק (HRV), רמת פעילות ותנוחות (באמצעות חיישני תאוצה). הוא מקושר אל אפליקציית סלולר ואל ממשק אינטרנט באמצעות וויי-פיי ו-eSim וכולל מודול GPS המאפשר לאתר את בעל החיים בבית או בחוץ במידה והוא הולך לאיבוד. המוצר כולו שוקל 45 גרם בלבד ועובד 40 יום ברציפות בין טעינות סוללה.

השלב הבא: זיהוי מוקדם של מחלות

ליאור אברהם סיפר ל-Techtime שהחברה נדרשה להתגבר על אתגרים מפתיעים. "הקושי המרכזי הוא לקלוט את המדדים הפיסיולוגיים ולקרוא אותם נכון. למשל כאשר מנטרים כלב עם פרווה או בלי פרווה. במדידת החום של בעלי חיים, הווטרינרים מכניסים מד חום לפי הטבעת במרפאה. התגברנו על הבעיה באמצעות פטנט שרשמנו המאפשר לנו להשוות מדדים שונים, ולהגיע למסקנה האם יש עלייה או ירידה בחום. גם זיהוי של מצוקה, כאבי או מחלות הוא אתגר מיטוחד. כאן נכנסת לתמונה הבינה המילאכותית. פיתחנו מודלים המאפשרים להגיע למסקנה האם הכלב או החתול סובל מכאבים או מראה סימני מצוקה אחרים".

"כעת אנחנו עובדים על הוספת יכולות לזיהוי מוקדם של מחלות, הדורשות שימוש בבינה מלאכותית ובבסיסי נתונים גדולים מאוד. אנחנו עובדים על מודלים המזהים אפילפסיה, המלטה קרבה ויש לנו בתוכניות מחלות נוספות כמו סרטן למשל". החברה נמצאת כעת בשלב המכירות הראשוני של מוצר הדור השני, שהחלו בארצות הברית, ובהמשך יתרחבו גם לקנדה ולאירופה. "יש לנו כבר הזמנות קיימות, ועל-פי התחזית שלנו נגיע להיקף מכירות של כמה  עשרות אלפי יחידות כבר בשנת 2024".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PetPace , בינה מלאכותית , ניסטק , קולר חכם