צמיחה מואצת: גידול של 93% במכירות חברת נקסט ויז'ן

13 נובמבר, 2023

מאז תחילת המלחמה קיבלה החברה הזמנות מהתעשייה הביטחונית בישראל בהיקף של כ-22 מיליון דולר. הרווח הנקי עלה ב-130% לכ-6.3 מיליון דולר. "זוכים להכרה בינלאומית"

אם יש בבורסה הישראלית חברה שמצדיקה את התואר "חברת צמיחה" זוהי נקסט ויז'ן (Next Vision), המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ופלטפורמות בלתי מאויישות. החברה ממשיכה להגדיל מרבעון לרבעון את הכנסותיה, רווחיה, מספר לקוחותיה וצבר ההזמנות שלה. היא חוותה גידול משמעותי בביקוש לפתרונותיה על רקע המלחמה באוקראינה שהבהירה את חשיבותם של רחפנים בשדה הקרב המודרני. המלחמה בישראל רק נתנה תוקף נוסף למגמה הזו. מאז תחילת המלחמה דיווחה החברה על 3 הזמנות משמעותיות מלקוחות ביטחוניים בישראל, בהיקף כולל של 21.9 מיליון דולר.

ברבעון השלישי, לפי הדו"ח שפרסמה היום (ב'), הסתכמו הכנסותיה בכ-12.7 מיליון דולר, צמיחה של כ-93% ביחס לרבעון המקביל ב-2022. הרווח הנקי גדל ב-130% ל-6.3 מיליון דולר, בשיעורי רווחיות גבוהים של 49%. במהלך הרבעון הגדילה נקסט ויז'ן את מספר לקוחותיה בכ-14%, לכ-146 לקוחות, ובנקסט ויז'ן מציינים כי החברה נהנית משיעור גבוה של הכנסות חוזרות מלקוחותיה. צבר ההזמנות העדכני עומד על 48.5 מיליון דולר.

לדברי חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן: "צמיחת החברה והרווחית נובעות מעלייה בביקושים למוצרי החברה, השקת מוצרים חדשים, הרחבת מעגל הלקוחות והגדלת כושר הייצור של החברה. מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל' חל גידול בהזמנות של מצלמות ומוצרי החברה מצד לקוחות ישראליים, ואנו פעלנו כדי לוודא שהחברה תהיה ערוכה למתן מענה מלא ומהיר לביקושים. מוצרי נקסט ויז'ן זוכים להכרה בינלאומית גוברת".

שווי שוק של יותר מ-2 מיליארד שקל

בתחילת החודש נכנסה נקסט ויז'ן למדד 125 בבורסת תל אביב. מאז תחילת השנה השלימה מניית החברה עלייה של 234% בערכה לשווי שוק של 2.15 מיליארד שקל. החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה. המצלמות מורכבות במפעל של החברה, ומיועדות לשימוש בכלי-רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה.

נקסט ויז'ן פועלת בשוק צומח: להערכת Insight Partners שוק מצלמות הרחפנים העולמי יצמח מהיקף של 5.4 מיליארד דולר ב-2021 להיקף של כ-27.5 מיליארד דולר בשנת 2028. במקביל יש גם צמיחה חזקה בגומחת השוק המרכזית של נקסט ויז'ן: שוק הרחפנים הזעירים. להערכת Precedence Research השוק הזה הסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר בשנת 2019, ויצמח להיקף של כ-11.3 מיליארד דולר בשנת 2027.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מלחמה 2023 , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מלחמה , מצלמות מיוצבות , נקסט ויז'ן