ליאון רקנטי נכנס כמשקיע אסטרטגי בסיפיה

23 נובמבר, 2023

ישקיע 11.4 מיליון שקל תמורת 12.1% מהמניות. בשבוע שעבר דיווחה סיפיה על זכיית תכנון להטמעת תוכנת ניטור הנהג שלה ב-7 דגמי משאיות ואוטובוסים של יצרן אירופי

איש העסקים ליאון רקנטי ישקיע בחברת סיפיה (Cipia), המפתחת פתרונות ניטור נהג (DMS), סכום כולל של כ-11.4 מיליון שקל, בתמורה לכ-19 מיליון מניות. ההשקעה תתבצע בשלוש פעימות שוות. העסקה משקפת מחיר של כ-60 אגורות למניה, גבוה ממחיר הנעילה אמש. בעקבות העסקה, מטפסת מנייתה של סיפיה במסחר היום בתל אביב בשיעור של כ-10% למחיר של 63 אגורות למניה. ההשקעה תתבצע דרך חברת Insight Capital שבבעלות רקנטי.

ההשקעה תקנה לרקנטי אחזקה של כ-12.15% מהון מניות החברה, והוא יוכל למנות חבר דירקטוריון מטעמו. במסגרת ההסכם יהיה לרקנטי אופציה לרכישה של עוד כ-14.5% מהון החברה. עוד דיווחה סיפיה כי היא נמצאת במשא ומתן עם חברת Davidson & W Technology Growth לקבלת הלוואת הון סיכון בסך של 6 מיליון דולר.

בשבוע שעבר דיווחה סיפיה על זכיה במכרז של יצרנית רכבים מסחריים אירופאית מהגדולות בעולם, להתקנה של מערכת ניטור הנהג של החברה, Driver Sense, בשבעה דגמי משאיות ואוטובוסים של היצרנית, אשר ישווקו ברחבי העולם לקראת סוף 2025. התוכנה של סיפיה תרוץ על גבי שבב של חברת OmniVision. זו זכייה שנייה של סיפיה השנה עם יצרנית אירופאית. בסך הכול, לחברה זכיות תכנון להטמעת הפתרון שלה ב-57 דגמים של 9 יצרניות בארצות הברית, אירופה וסין.

סיפיה פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת ערנותו יורדת. האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: ליאון רקנטי , סיפיה