נקסט ויז'ן: הזמנת-ענק של 20.4 מיליון דולר

3 דצמבר, 2023

היו"ר חן גולן: "כחלק מהמאמץ המלחמתי הגדלנו את יכולות הייצור על מנת לתת מענה מיידי לביקושים, לצד המשך האספקות ללקוחות קיימים". מתחילת השנה התקבלו 17 הזמנות בהיקף כולל של כ-79 מיליון דולר

חברת נקסט ויז'ן (NextVision) מרעננה, המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולפלטפורמות בלתי מאויישות קיבלה את ההזמנה הגדולה ביותר בתולדותיה: מצלמות ומוצרים נוספים מתוצרתה תמורת 20.4 מיליון דולר לפחות. ההזמנה בוצעה על-ידי לקוח קיים של החברה והיא תספק אותה על פני תקופה של שלוש שנים, החל מחודש פברואר 2024. ההזמנה כוללת תנאים שעשויים להביא להגדלת היקפה. התמורה תשולם בהתאם למשלוח. ההזמנה כוללת מקדמה בהיקף של כ-674 אלף דולר. מתחילת השנה דיווחה נקסט ויז'ן על 17 עסקאות מהותיות למכירת מצלמות ומוצרים נוספים, בהיקף כולל של כ-79 מיליון דולר

יו"ר נקסט ויז'ן, חן גולן, אמר שכחלק מהמאמץ המלחמתי, החברה הגדילה את יכולות הייצור על מנת לתת מענה מיידי לביקושים שאותם היא חווה בתקופה האחרונה, לצד המשך האספקות ללקוחות קיימים. חברת נקסט ויז’ן הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן, ועוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל. המצלמות מורכבות במפעל של החברה. הן מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה.

להערכתה, הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מצלמות מיוצבות בעלות יחס משקל/גודל וביצועים מהטובים בעולם, ומותאמת לספק תמונה יציבה גם בתנאי טיסה קשיםלחברה יש כ-200 לקוחות בעולם, בהן החברות הישראליות תעשייה האווירית, אלביט, אירונאוטיקס ו-UVision. בין השאר, בסוף 2022 היא סיפקה לחברת אלביט 1,200 מצלמות מיוצבות בהיקף כולל של 8.5 מיליון דולר, עבור מה שנחשב עד אז לפרוייקט הרחפנים הגדול ביותר של החברה.

מייסד משותף ויו"ר נקסט ויז'ן, חן גולן
מייסד משותף ויו"ר נקסט ויז'ן, חן גולן

נקסט ויז'ן פועלת בשוק צומח: להערכת Insight Partners שוק מצלמות הרחפנים העולמי יצמח מהיקף של 5.4 מיליארד דולר ב-2021 להיקף של כ-27.5 מיליארד דולר בשנת 2028. במקביל יש גם צמיחה חזקה בגומחת השוק המרכזית של נקסט ויז'ן: שוק הרחפנים הזעירים. להערכת Precedence Research השוק הזה הסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר בשנת 2019, ויצמח להיקף של כ-11.3 מיליארד דולר בשנת 2027. חברת נקסט ויז'ן נסחרת בבורסה של תל אביב. בעקבות ההודעה עלתה מנייתה בבורסה בכ-5.5% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-2.15 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מלחמה 2023 , רחפנים , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מלחמה , מצלמות מיוצבות , נקסט ויז'ן , רחפנים