אינפיניאון הופכת את ה-AI לתעשייה של מודולים מוכנים

12 דצמבר, 2023

מתחילה לספק ספריות מוכנות מראש של מודולי בינה מלאכותית למשימות מוגדרות, שכבר אומנו, נבדקו והותאמו להתקנה מיידית במיקרו-בקרים

הכניסה המאסיבית של בינה מלאכותית אל אבזרי קצה ואל מערכות משובצות (Edge AI) מתחילה לייצר מודלים עסקיים חדשים בתחומי התוכנה המשובצת בציוד דיגיטלי. עד היום החברות שהשתמשו בבינה מלאכותית היו צריכות להגדיר את מודל הבינה המלאכותית שלהן, לבחור עבורו את בסיס הנתונים הרלוונטי, לאמן אותו, לבדוק אותו כדי לוודא שהוא מבצע את ההסקות הנכונות, ורק לאחר מכן להתקין אותו במוצר שהן מפתחות.

יצרנית השבבים אינפיניאון (Infineon) החליטה לשנות את המצב הזה ולהתאים את עידן הבינה המלאכותית אל המודל העסקי של תעשיית השבבים, המספקת ספריות תוכנה מוכנות ליישומים שונים במערכות המשובצות. בשבוע שעבר היא הודיעה שהחברה הבת הנמצאת בבעלותה, Imagimob, מתחילה לספק ספריות מוכנות מראש של מודולי בינה מלאכותית למשימות מוגדרות. המודולים, אומנו, נבדקו ומותאמים להתקנה מיידית במיקרו-בקרים (MCU) נפוצים, דוגמת רכיבי PSoC 6 של אינפיניאון עצמה.

בשלב הראשון היא משיקה ארבעה מודולי אודיו מוכנים מראש המיועדים לשימוש במערכות לבישות בתחומי הבריאות והרפואה: מודול זיהוי בכי של תינוק, מודול זיהוי צליל סירנה של כוחות ביטחון, מודול לזיהוי שיעול ומודול לזיהוי נחירות. החברה הודיעה שהיא מפתחת מודולים נוספים שיתבססו על מידע המגיע מחיישנים שונים, בהם חיישני אודיו, מכ"ם, חיישני תאוצה (Inertial Measurement Unit) וחיישנים המבוססים על התנהגות קבלים (Capacitive Sensing).

קיצור-דרך אל השוק

מנכ"ל Imagimob, אנדרס הרדברינג, הסביר שהגישה החדשה מקילה על הכניסה של שחקנים חדשים לשוק למידת המכונה (ML), ופוטרת חברות רבות מהצורך לבצע השקעות גדולות כדי לשלב בינה מלאכותית באבזרי הקצה שלהן. "בדרך-כלל, פיתוח מודל בינה מלאכותית ליישום ספציפי דורש עבודה של 6-12 חודשים לפחות. אנחנו מספקים קיצור דרך אל השוק, ומאפשרים ללקוחות לקבל מיידית את תכונות הבינה המלאכותית הנדרשות להם".

חברת Imagimob הוקמה בסטוקהולם, שוודיה, בשנת 2013. בשנת 2020 היא השיקה את פלטפורמת IMAGIMOB Studio לפיתוח יישומי Edge AI עבור מוצרים בעלי מגבלות עיבוד והספק מחמירות. בחודש מאי 2023 היא נירכשה במלואה על-ידי אינפיניאון. חברת אינפיניאון היא מיצרניות השבבים הגדולות באירופה. החברה מעסיקה כ-58,600 עובדים, ובשנת הכספים 2023 (שהסתיימה בחודש ספטמבר) הסתכמו מכירותיה בכ-16.3 מיליארד אירו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: TinyML , אינפיניאון , בינה מלאכותית