RFOptic קיבלה הזמנה לממירי RFoF עבור רשת 5G באירופה

13 דצמבר, 2023

המערכות מקבלות את אותות ה-RF החשמליים המגיעים מהאנטנה, ממירות אותם לאותות אופטיים ומשדרות את האותות אל מחשב תחנת הבסיס או מרכז הרשת. "צופים גידול בביקוש על רקע פריסת רשתות 5G"

חברת RFOptic מפתח תקווה דיווחה על קבלת הזמנה משמעותית מחברת טלקום אירופית, אשר תשתמש בפתרונות המרה אופטית חשמלית מסוג RF over Fiber – RFoF בתדר של 4GHz. ספקית התקשורת חיפשה פתרונות RFoF כדי לבדוק את יכולת העבודה ההדדית של הציוד בתחנות הבסיס שלה. מכיוון שהרשת בנויה במתכונת של רשתות תקשורת פתוחות (Open Radio Access Network – O-RAN), היא כוללת מערכות מתוצרת ספקים שונים, ולכן יש צורך לוודא שכל המערכות עובדות בתיאום הדדי ומספקות לרשת את רמת הביצועים המצופה מהן.

החברה מסרה שספקית התקשורת נתקלה בקשיים להשתמש בציוד המקובל של מתגי RF וכבלים קואקסיאליים. רשתות דור חמישי מתבססות על ריבוי של תחנות בסיס ונקודות גישה, ועל כן במהלך פריסת רשתות 5G יש לבצע בדיקות רבות בין הנקודות השונות. השימוש במערכות בדיקה המתבססות על מתגי RF וכבלים קואקסיאליים הינו בעייתי מאחר שכבלי נחושת מוגבלים מבחינת מרחק, תדרים ואיכות האות. לכן החליטה להשתמש בטכנולוגיית RFoF, המבוססת על מתג אופטי ועל ציוד המרה בין התווך האופטי והתווך האלחוטי. לאחר מספר שבועות של בדיקות, היא הזמינה 20 מערכות תקשורת דו-כיווניות של חברת RFOptic. מנכ"ל החברה, ד"ר אבנר שרון, אמר שתחום הבדיקות לרשתות 5G מהווה אחד ממנועי הצמיחה של החברה.

התפתחות מ-ODL ל-RFoF

שרון: "הביקוש לפתרונות צפוי לצמוח עם התרחבות הפריסה של רשתות 5G המבוססות על של רשתות O-RAN". חברת RFoptic הוקמה ב-2012 על-ידי אבנר שרון, המשמש כמנכ"ל החברה והטכנולוג הראשי שלה ועל-ידי מנהל השיווק והפיתוח העסקי עוז אברמסון. החברה החלה את דרכה בפיתוח וייצור בפתרונות השהיית אות אופטית (Optical Delay Line) המאפשרים השהייה מדוייקת של אותות באמצעות סיבים אופטיים לצורך מדידות והפעלת ציוד מדוייק כמו מערכות תקשורת לווייניות, מערכות מכ"ם וכדומה. בטכנולוגיה הזו ממירים אותות RF לאותות אופטיים, ומייצרים השהייה באמצעות תכונות ואורך התווך האופטי.

בהמשך החברה עברה לפיתוח ממירי RFoF, אשר השימוש בהם נמצא בצמיחה במערכות תקשורת רבות. המערכות האלה מקבלות את אותות ה-RF החשמליים המגיעים מהאנטנה, ממירות אותם לאותות אופטיים ומשדרות את האותות אל מחשב תחנת הבסיס או מרכז הרשת, במרחק של מטרים בודדים עד כמה קילומוטר מהאנטנה. לאחר עיבוד האות החשמלי, הוא מומר שוב לאות אופטי, משודר בחזרה לאנטנה, ובה האותות מומרים בחזרה לאות RF המשודר אל המשתמשים.

השיטה הזו עוזרת לפשט את המבנה והתפעול של רשתות תקשורת האלחוטיות מהירות, להתגבר על בעיית הפסדים חשמליים ולהפחית עלויות מכיוון שהסיב האופטי יכול להעביר במקביל אותות המאופננים בתדרים רבים, בלא צורך לבצע המרות תדר למעלה ולמטה. החברה העריכה שלאור הפריסה המוצלחת של הזמנות ראשונות שהיא קיבלה מספקיות תקשורת בשנים 2022-2023 היא צופה לקבל הזמנות הבמשך בשנת 2024. לאור זאת החברה גם הרחיבה לאחרונה את פעילותה, והקימה משרדים בארצות הברית ובקנדה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: RFOptic , דור חמישי