חברת דיסני רכשה מדפסת תלת-מימד ממאסיבית

25 דצמבר, 2023

המדפסת של מאסיבית מסוגלת להדפיס במהירות עצמים גדולי-מימדים, ודיסני תשתמש בה כדי להדפיס דמויות ואביזרים לפארקי שעשועים. "אנחנו מכוונים לתעשיות שבהן יש צורך להדפיס חלקים גדולים ובמהירות"

חברת וולט דיסני (Walt Disney) רכשה מחברת מאסיבית (Masivit) הישראלית מדפסת תלת-מימד מדגם Masivit 10000, המיועדת להדפסת עצמים גדולים מאוד. דיסני מפעילה כ-12 פארקי שעשועים ברחבי העולם, והמדפסת תשמש אותה כדי להדפיס במהירות דמויות ואביזרים אחרים המעטרים את מתחמיה ומתקניה. המדפסת שרכשה דיסני מסוגלת להדפיס, תוך שעות ספורות, עצמים בגובה של 180 ס"מ, ברוחב של 150 ס"מ ובעומק של 120 ס"מ.

עבור מאסיבית, דיסני מהווה לקוח ראשון בשוק אסטרטגי שהחברה סימנה: פארקי שעשועים ואולפני קולנוע. פארקי שעשועים הם אחד משווקי היעד שסימנה מאסיבית. לפני כחודש חשפה החברה חומר חדש, CIM 84, הכולל מעכבי בעירה ועומד בתקן בטיחות האש האמריקאי ASTM E84. במאסיבית הסבירו כי עד עתה השימוש בחומרים מעין אלה היה זמין רק לאמני פיסול שהכינו מהם אובייקטים באופן ידני, וכעת ניתן יהיה לעשות זאת גם באמצעות הדפסת תלת-מימד דיגיטלית.

Massivit 10000 מהווה חלופה למכונת CNC ומאפשרת להדפיס במהירות תבניות יציקה גדולות מימדים לחומרים מרוכבים כמו סיבי פחמן ופיברגלאס. המדפסת של מאסיבית פועלת בשיטה הקרויה Cast In Motion. בשיטה זו, המדפסת בונה באמצעות ראש הדפסה אחד, תבנית חלולה שלתוכה יוצקים דרך ראש יציקה נפרד את החומר התעשייתי שממנו מורכבת התבנית. ניתן לצקת לתבנית המודפסת גם חומרים נוספים כדוגמת עץ, אלומיניום או חומרים מרוכבים שונים. בגמר ההדפסה טובלים את האובייקט במי ברז רגילים, ולאחר זמן מה המעטפת החיצונית נשברת מעצמה ונפרדת מן הגוף הפנימי.

בשיחה עם Techtime אמר מנכ"ל החברה, ארז צימרמן: המטרה שלנו היא לתת מענה לשלושה חסמים בתעשיית הייצור התוספתי: מהירות, גודל וחומרים סופיים. ברמה האסטרטגית, אנחנו מכוונים לתעשיות שבהן יש צורך בהדפסת חלקים גדולים מאוד ובמהירות, כמו שוק היאכטות, תעשיית הרכב וכעת פארקי שעשועים ואולפני קולנוע."

לפי דו"ח מקדמי שפרסמה החברה בחודש אוקטובר, הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-4.6 מיליון דולר, עלייה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמדו על 11.9 מיליון דולר, עלייה של 63% בהשוואה לתקופה המקבילה.

חברת מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, הנחשב ליזם וטכנולוג מוערך מאוד בתחום התלת-מימד וייסד בעברו את חברת Idanit שפיתחה מכונות דפוס דיגיטליות בפורמט גדול, ולאחר מכן היה שותף גם להקמת חברת אובג’ט (Objet), שנמכרה לסטרטסיס. מאסיבית פיתחה שורה של מדפסות שמשמשות להדפסה של חלקים בנפח גדול ותבניות יציקה לשוקי הרכב, ספנות, רכבות, ריהוט, והפרסום. מדפסות החברה מאפשרות הדפסה מהירה גם של אבות טיפוס וגם של סדרות ייצור קצרות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות

פורסם בתגיות: ארז צימרמן , וולט דיסני , מאסיבית