איתן ורון יחליף את רפאל מוזינסקי בתפקיד מנכ"ל בליץ

2 ינואר, 2024

החברה מייצרת אופנועים חשמליים לציי רכב עירוניים. המייסד יעבור למיקוד בפיתוח העסקי. לאור ירידה בהיקף המכירות בשנת 2023, היא נערכת לגיוס הון שיבטיח את המשך פעילותה

בתמונה למעלה: רפאל מוזינסקי

מייסד ומנכ"ל חברת בליץ טכנולוגיות (Blitz) מתל אביב, רפאל מוזינסקי, יפרוש מתפקיד מנכ"ל החברה כדי להיכנס לתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי ומכירות של החברה. במקומו ייכנס איתן ורון לתפקיד המנכ"ל, לאחר אישור אסיפת בעלי המניות של החברה המתוכננת להתכנס בקרוב. ורון משמש כיועץ אסטרטגי של החברה החל מנובמבר 2023. לפני-כן הוא שימש כמנהל התפעול הראשי וסמנכ"ל הכספים של חברת בי טכנולוגיות בפס רחב, ושימש כ-10 שנים כסמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי בהייקון מערכות.

מוזינסקי מיועד להתמקד בתחום הפיתוח העסקי והמכירות והקשר עם לקוחות ושותפים עסקיים. יכול להיות שהוא גם ימלא חלק מתפקידו של סמנכ"ל המוצרים דוד מרכוס, אשר יפרוש מהתפקיד באמצע פברואר 2024. ראוי לציין שהחברה נמצאת בתהליך הפחתת הוצאות. בין השאר, רוזינסקי הסכים בתחילת אוקטובר 2023 (לפני מתקפת החמאס) להפחתה של 25% בשכרו. בתחילת נובמבר 2023 התבצע שינוי נוסף בהנהלה: סמנכ"לית הכספים סיגל בו עלי פרשה מהחברה ובמקומה התמנתה לתפקיד סיגל טלן, שהגיעה מחברת Spinframe.

אופנועים חשמליים מתוצרת חברת בליץ
אופנועים חשמליים מתוצרת חברת בליץ

חברת בליץ הוקמה בשנת 2012 על-ידי מוזינסקי אשר עלה לישראל מבלגיה וחיפש פתרון תחבורתי עירוני מנוהלת וחסכונית. החברה מתמקדת בתחום האופנועים החשמליים לציי רכב ושירות, שיש בהם את העוצמה הדרושה לנסיעה גם בכבישים ראשיים דוגמת נתיבי איילון. בליץ פיתחה מספר דגמים המגיעים עד להספק של 6000W, שהוא שווה ערך למנוע שריפה פנימית בנפח 250cc, המעניק להם טווח נסיעה של עד 100 ק"מ במהירות של עד 120 קמ"ש. הפתרון כולל סוללה קלה להחלפה וטכנולוגיית טעינה המאפשרים שימוש שוטף באופנועים שאינו מוגבל בטווח.

החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 12.3 מיליון שקל. מאז הקמתה החברה מסרה ללקוחות כ-2,000 אופנועים חשמליים. במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-3 מיליון שקלים בלבד, והיא דיווחה על הפסד של כ-7.8 מיליון שקלים. במחצית השנייה המכירות השתפרו והסתכמו בכ-5.7 מיליון שקל. החברה החלה לספק השנה את הדגם החדש של אופנוע חשמלי, XS3000, הכולל סוללה משופרת ובקרי רכב חדשים. היא נמצאת כיום במהלך של גיוס הון לצורך מימון המשך פעילותה. מההודעה על שינויי הגברי בהנהלה, נרמז שככל הנראה מדובר ביעד גיוס של כ-3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: בליץ , רכב חשמלי