C2A תאבטח את מערכת ההפעלה לרכב של ThunderSoft

10 ינואר, 2024

החברה הסינית פיתחה את המערכת בסיוע בלקברי, אמזון, ARM ויצרניות רכב סיניות. C2A Security תספק מעטפת סייבר לכל אורך חיי המוצר. המנכ"ל ל-Techtime: "פרויקט בסדר גודל עצום"

בתמונה למעלה: Macan SUV של פורשה. נאלצה להפסיק את שיווקו בשל אי-עמידה ברגולציית סייבר

לפני כחודש השיקה ענקית התוכנה הסינית ThunderSoft מערכת הפעלה לכלי-רכב, DISHUI OS. פיתוח מערכת ההפעלה בוצע בשיתוף כ-18 חברות, ובהן בלקברי, ARM, אמזון, Horizon Robotics, מיקרו-צ'יפ, יצרניות הרכב הסיניות GAC Aion, Dongfeng Motor ו-Neta Auto – וכן חברת C2A Security הישראלית. ThunderSoft ו-C2A משתפות פעולה מזה כשנה וחצי, כאשר חברת התוכנה הסינית משמשת כמפיצה של C2A Security בסין.

DISHUI OS היא מערכת הפעלה אגנוסטית, שיצרניות רכב יכולות להטמיע כתשתית התוכנה של המחשב המרכזי ברכב. המערכת מיועדת לנהל את כלל יישומי והתקשורת הרכב. לדברי ThunderSoft, המערכת עושה שימוש במודלי שפה גדולים (LLM), והיא תומכת בווירטואליזציה של קונטיינרים (containers) ותוכנות-ביניים (SDV Middleware), וזאת כדי לאפשר ליצרניות הרכב גמישות בעיצוב הממשק והטמעת יישומים חדשים. לדברי ThunderSoft, מערכת ההפעלה כבר מוטמעת בפלטפורמת מחשוב לרכב (cockpit) בשוק הרכב המקומי' מערכת ההפעלה כבר מוטמעת בפלטפורמת מחשוב לרכב (cockpit) בשוק הרכב המקומי.

ניהול אבטחת הסייבר, עד שהרכב יורד מהכביש

הפתרון של C2A Security אחראי להיבט אבטחת הסייבר של מערכת ההפעלה. בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל C2A Security, רועי פרידמן, על חשיבות הפרויקט. "מעטות הן חברות התוכנה שיכולות להוציא לפועל פרויקט פיתוח בסדר גודל כזה, כפי שעשו ThunderSoft עם השקת מערכת ההפעלה לכלי-רכב. מערכת הפעלה מאגדת המון פונקציות, חיבור לענן, ושבבים. זה אקוסיסטם שלם, שמתבטא במספר הרב של השותפות בפרויקט. אנחנו אחראים למעטפת של אבטחת הסייבר של המוצר."

C2A Security פיתחה פלטפורמה בשם EVSEC, המאפשרת ליצרניות רכב וספקיות מערכות לנהל את כל היבטי הסייבר משלב הפיתוח ולכל אורך מחזור החיים של הרכיבים והמערכות גם לאחר יציאת הדגם לכביש. הפלטפורמה כוללת כלים אוטומטיים שמוודאים כי רכיבי התוכנה ביחידות הבקרה האלקטרוניות (ECUs) ברכב עומדים ברגולציות ובתקנים השונים המקובלים כיום בתעשיית הרכב כמו WP.29 ו-ISO 21434.

המחדל של פורשה

הפתרון גם מספק הגנת "חומת אש" על התקשורת בערוץ CAN, ותוכנת המזהה חדירות לרשת ובולמת אותן באמצעות שילוב של בדיקת פרמטרים שונים ביחד עם הפעלת תוכנת לימוד מכונה המאתרת חריגות בלתי מוסברות בהתנהגות הרשת. פרידמן: "הרגולציה הקשורה להגנת סייבר ברכבים הולכת ומחמירה. המערכת שלנו מבטיחה שמערכת ההפעלה ברכב תעמוד בדרישות הרגולטוריות".

בחודש שעבר הודיעה יצרנית הרכב פורשה כי תפסיק לשווק בחודשים הקרובים את הדגם Macan SUV באיחוד האירופי, וזאת מאחר שהדגם אינו עומד בתקנה 155 של האו"ם, המחייבת יצרניות רכב להטמיע מערכת ניהול איומי סייבר בדגמים חדשים, בדומה למערכת של C2A Security. מדובר באחד הדגמים הפופולריים ביותר של פורשה, שמכרה במחצית הראשונה של 2023 כ-47,500 מכוניות מהדגם זה. פורשה מסרה כי תיקון הליקוי לאחר יציאת הדגם לכביש הינו יקר מדי – ולכן החליטה לחדול משיווק הדגם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: C2A Security , ThunderSoft , רועי פרידמן