אלון בלעש פרש מחברת פיוטצ'ר אלקטרוניקס

11 ינואר, 2024

בשנת 1998 היה ממייסדי הסניף של פיוטצ'ר בישראל, שהייתה המפיצה הגלובלית הראשונה שהגיעה לארץ. בשבע השנים האחרונות שימש כמנהל ארגון המכירות של החברה בכל אזור EMEA. מפתח יוזמה עסקית חדשה

לאחר 26 שנים בחברת ההפצה הגלובלית פיוטצ'ר אלקטרוניקס (Future), החליט אלון בלעש, סגן נשיא למכירות אזור EMEA של החברה וממייסדי פעילות פיוטצ'ר בישראל, לפרוש מהחברה ולהתמקד ביוזמה עסקית חדשה. חברת פיוטצ'ר הקנדית היא ממפיצות הרכיבים הגדולות בעולם. החברה מעסיקה כ-5,200 עובדים ובמחצית הראשונה של 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-2.9 מיליארד דולר. כיום היא נמצאת בשלבים הסופיים של מכירתה למפיצת הרכיבים הטאיוואנית WT Microelectronics, לאחר שבחודש ספטמבר 2023 חתמו שתי החברות על העסקה, שתתבצע תמורת תשלום של כ-3.8 מיליארד דולרים במזומן. 

אלון בלעש פתח את פעילות פיוטצ'ר בישראל בשנת 1998 ביחד עם דוד מהל. משנת 2000 הוא ניהל את פיוטצ'ר ישראל אשר צמחה לסניף המקומי הגדול ביותר של החברה בשוק האירופי. ב-2010 הוא מונה לתפקיד המנהל האזורי של פיוטצ'ר העולמית לאזור ישראל, יוון, דרום אפריקה ומזרח אירופה, ובנה את הפעילות של החברה באזורים אלה וברוסיה. בשנת 2016 הוא קיבל לידיו את האחריות גם על הסניפים של פיוטצ'ר בשבדיה, נורווגיה, פינלנד, דנמרק, ליטא ואסטוניה, וב-2017 מונה לתפקיד סגן נשיא למכירות אזור EMEA של החברה, שבמסגרתו היה אחראי על כל ארגון המכירות של החברה באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.

המפיצה הגלובלית הראשונה בישראל

לפני מספר ימים הוא שלח מכתב מרגש ללקוחות החברה, ובו כתב: "שנת 2023 הגיעה לסיומה, וכך גם המסע המדהים שלי עם פיוצ'ר אלקטרוניקס. כנראה ההחלטה הקשה בחיי עד כה ועם לב כבד מאוד ורגשות מעורבים על כל מה שאני משאיר מאחוראבל חלומות כמו עונות השנה, משתנים. ושינוי הוא הקבוע היחיד בחיים, ויש בי רצון להתחיל מחדש ולצייר פרק חדש על בד הציור של חיי". בנוגע לפעילות החברה בישראל, הוא כתב: "פיוטצ'ר הייתה המפיצה הגלובלית הראשונה שנכנסה לשוק הישראלי, ואני גאה לומר שהיינו החלוצים שעיצבו את תחום ההפצה הגלובלי בשוק הישראלי והיינו מגדלור למפיצים אחרים שבאו בעקבותינו.

"פיוטצ'ר ישראל הפכה לאחד הסניפים המצליחים ביותר של פיוצ'ר באירופה (והיא עודנה כזו). אני אסיר תודה לנצח לאנשים המדהימים של פיוצ'ר ישראלבמהלך השנים זכיתי להכיר ולעבוד עם אנשים מדהימים בארץ ובעולם, חלקם הפכו לחברים קרובים ולמשפחה מורחבת. לנצח אשא איתי את זיכרונות הרגעים וההישגים המשותפים שלנו, העליות והירידות, שעיצבו לא רק את הקריירה שלי, אלא גם את חיי".

המנהל הכללי של פעילות פיוטצ'ר באזור EMEA, קארים קהבר, שלח גם הוא מכתב ללקוחות ובו ברך את בלעש והודיע להם שהוא ימלא זמנית את מקומו של אלון בלעש, עד לבחירת מנהל מכירות קבוע. במכתב פרידה מרגש הוא כתב: "אני מודיע בצער שאלון בלעש החליט לעזוב את פיוטצ'ר לטובת יוזמות חדשות. הוא מילא תפקיד מרכזי בהצלחת פיוטצ'ר EMEA ובהתפתחותה מהיקף פעילות של כמה מיליוני דולרים בשנה להיקף של יותר ממיליארד דולר בשנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , שיווק והפצה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלון בלעש , פיוטצ'ר , שיווק והפצה