טלסיס רוכשת את שארית מניות ואריסייט

17 ינואר, 2024

מחזיקה כיום בכ-72% ממניותיה. ואריסייט הפכה למנוע צמיחה של טלסיס, ומכירותיה ב-2023 צמחו ב-29%. העיסקה תנטרל בעיית ניגוד עניינים בבעלות על החברות. אסיפת בעלי המניות תכריע בחודש הבא האם לאשר אותה

בתמונה למעלה: רצפת הייצור במפעל ה-SoM של ואריסייט בקריית גת. צילום: Techtime

דירקטוריון חברת טלסיס (Telsys) אישר כניסה לתהליך רכישת השארית של מניות ואיסייט (Variscite) והפיכתה לחברה בבעלות מלאה (100%) של טלסיס. כעת המהלך תלוי באישור אסיפת בעלי המניות של טלסיס, אשר מתוכננת להתקיים בחודש הבא (ה-20 בפברואר 2024). כיום טלסיס מחזיקה בכ-72% ממניות ואריסייט. מדובר בעיסקה מרובת בעלי עניין, מכיוון שחלק גדול מהמניות (כ-21.3% ממניות ואריסייט) יירכש מקבוצת ארלדן, אשר מחזיקה במקביל גם בכ-28.8% ממניות טלסיס עצמה.

בנוסף, מייסד ויו"ר קבוצת ארלדן, צלי רשף, משמש גם כיו"ר חברת טלסיס וכיו"ר ואריסייט, ובהתאם לחוק החברות נחשב ל"בעל השליטה" בחברת טלסיס. לצד קבוצת ארלדן, החלק הנוסף במניות ואריסייט נמצא בידי חלק מהעובדים במתכונת של מניות ואופציות: חמישה עובדים מחזיקים בכ-5.9% ממניות ואריסייט, ותשעה עובדים מחזיקים באופציות בשווי של כ-1.7% מהמניות.

טלסיס מסרה שהעיסקה כוללת גם רכישת מניות אלה. מאחורי העיסקה עומדת ההכרה שוואריסייט הפכה למנוע הצמיחה המרכזי של טלסיס, אשר פעילות המורשת שלה היא בתחום הפצת הרכיבים האלקטרוניים. המהלך גם מנטרל את דילמת ניגוד העניינים בפעילות השוטפת, הקיימת היום ביחס לקבוצת ארלדן. ראוי לציין שבגלל המצב המסובך הזה, העיסקה גובשה על-ידי ועדת הביקורת של החברה, המורכבת מאנשים שאין להם עניין אישי בעיסקה: הדירקטורים גיל אורן, טל מיש ואילן שטאובר. במהלך הבדיקה הם שכרו יועצים חיצוניים שאינם קשורים לחברה, וקיימו את כל הדיונים בסודיות גמורה.

חברת ואריסייט ׁׁמלוד עוסקת בפיתוח וייצור מודולים ממוחשבים (System on Modules) להטמעה במערכות הלקוח, ערכות פיתוח וכרטיסי הרחבה. כיום החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים. היא ממוקדת בלקוחות מהשוק התעשייתי והרפואי, ופועלת במתכונת של יצרנית אלקטרוניקה קלאסית ומייצרת את הכרטיסים במפעלה בקריית גת. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 צמחו מכירותיה בכ-29% (לפי שווי דולרי) והסתכמו בכ-301.5 מיליון שקל. מכירות מגזר ההפצה של טלסיס צמחו בתקופה הזו בכ-31% והסתכמו בכ-113.8 מיליון שקל. כיום טלסיס נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.63 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: טלסיס