מאסיבית: גידול של 25% בהכנסות 2023

23 ינואר, 2024

ההכנסות הסתכמו ב-15.1 מיליון דולר. עם זאת, המלחמה פגעה בתנופה העסקית ברבעון הרביעי ואף הביאה לביטול עסקת רכש של 2 מדפסות. בחודש שעבר דיווחה על מכירת מדפסת לדיסני

חברת מאסיבית (Masivit), המפתחת מדפסות תלת-מימד להדפסת חלקים גדולי-מימדים, דיווחה היום (ג') על תוצאותיה המקדמיות לרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה. לפי הדיווח, הכנסותיה של החברה בשנת 2023 הסתכמו ב-15.1 מיליון דולר, עלייה של 25% בהשוואה ל-12.1 מיליון דולר ב-2022. החברה מכרה בשנה החולפת כ-32 מדפסות, בהשוואה ל-29 מדפסות ב-2022.

עם זאת, ברבעון הרביעי חלה התמתנות בפעילות העסקית של מאסיבית, שרשמה הכנסות של 3.9 מיליון דולר בהשוואה ל-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022. בחברה מייחסים זאת להשפעת המלחמה, שאף הובילה לביטול עסקת רכש של 2 מדפסות בהיקף של 700 אלף דולר.

אחד השווקים המשמעותיים שאליהם חדרה החברה בשנה האחרונה הוא תחום פארקי השעשועים ואולפני הקולנוע. החברה דיווחה בחודש שעבר על מכירת מדפסת ראשונה לחברת דיסני, שמפעילה יותר מ-10 פארקי שעשועים ברחבי העולם, וכן מכירה של מדפסת נוספת לחברת Merlin Entertainments, שמפעילה את מוזיאון מאדם טוסו ואת פארק השעשועים "לגו-לנד".

מנכ"ל החברה, ארז צימרמן התייחס לתוצאות ואמר: "אנחנו מרחיבים את היצע החומרים שלנו במטרה לחדור לשווקים נוספים. התוצאות שלנו ברבעון הרביעי הושפעו מהמלחמה, אך אנחנו מאמינים כי ב-2024 נשוב להציג את שיעורי הצמיחה שהצגנו קודם לכן."

חברת מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, הנחשב ליזם וטכנולוג מוערך מאוד בתחום התלת-מימד וייסד בעברו את חברת Idanit שפיתחה מכונות דפוס דיגיטליות בפורמט גדול, ולאחר מכן היה שותף גם להקמת חברת אובג’ט (Objet), שנמכרה לסטרטסיס. מאסיבית פיתחה שורה של מדפסות שמשמשות להדפסה של חלקים בנפח גדול ותבניות יציקה לשוקי הרכב, ספנות, רכבות, ריהוט, והפרסום. מדפסות החברה מאפשרות הדפסה מהירה גם של אבות טיפוס וגם של סדרות ייצור קצרות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: מאסיבית