נפתחה מעבדת הרובוטיקה של אלביט ו-Synergy7 בבאר שבע

25 ינואר, 2024

המעבדה מסייעת לחברות טכנולוגיה בדרום לפתח פתרונות רובוטיים בתחומי ראיית מכונה, התמצאות במרחב ותכנון תנועה. כוללת סדנה לייצור אבות טיפוס

חברת אלביט מערכות (Elbit) ומרכז החדשנות 7Synergy, השיקו השבוע מעבדת רובוטיקה בפארק ההייטק הסמוך לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בהשקעה כוללת של כ-2.5 מיליון שקל. המעבדה תתמוך בפיתוח טכנולוגיות רובוטיות באמצעות מומחים של חברת אלביט. המעבדה בשטח של 380 מ"ר כוללת חדר ניסויים, חדר בקרה ובית מלאכה ומעבדת אלקטרוניקה המאפשרים בנייה מהירה של אבות טיפוס מהירים. מנהל Synergy7, הראל רם, סיפר ל-Techtime שהמעבדה תספק לחברות סטארט-אפ ולגופי מחקר ופיתוח בדרום תשתיות לבדיקת ופיתוח פתרונות רובוטיים בתחומי ראיית מכונה (Computer Vision), התמצאות במרחב, תכנון תנועה וכדומה. המעבדה גם מספקת להם מערכות לבדיקת איכות הניווט ומערכות השליטה והבקרה של רובוטים.

מרכז 7Synergy הוקם על-ידי קונסורציום של חברות הכולל את אלביט, דל טכנולוגיות (Dell), קרן מיראז', אוניברסיטת בן גוריון וחברת המסחור שלה ובית החולים סורוקה וחברת המסחור שלו. הקונסורציום זכה במכרז רשות החדשנות לקידום הטכנולוגיה בדרום, וקיבל תקציב של 25 מיליון שקל לארבע שנים, בנוסף ל-5 מיליון שקל שהשקיעו חברי הקונסורציום. בימים אלה המרכז מקים "סטודיו" לפיתוח טכנולוגיות רפואיות ומרכז מחקר ופיתוח של טכנולוגיות סייבר והגנה על מערכות מיחשוב.

מרכז המחשבים מוקם על-ידי חברת דל ויכיל סביבת מחשבים ורשתות אשר מדמה רשתות ארגוניות שניתן לבצע עליהן תקיפות שונות, לדמות תקיפות חומרה ותוכנה ולבחון אמצעים לזיהוי והתמודדות עמן. הסטודיו הרפואי פועל בשיתוף פעולה הדוק עם בית החולים סורוקה. חברות סטארט-אפ מקבלות ממנו סיוע מקצועי כמו התייעצות עם רופאים ומומחים, נגישות אל עוזרי מחקר, גישה אל בסיסי מידע רפואי וכדומה. רם: "המדינה העניקה לנו משימה לייצר פעילות עסקית ולתמוך בחברות סטארט-אפ בבאר שבע.

"פיתחנו מודל פעילות המבוסס על שירותים ועל יזמות. חלק מהשירותים ניתן בחינם, וחלק תמורת תשלום. במקביל, אנחנו פעילים גם בבניית חברות:  לוקחים רעיון שהגיע אלינו מהשטח ומפתחים אותו כחברה שבה יש לנו חלק מהמניות. כעת יש כבר כמה חברות הנמצאות בצנרת לקראת הקמה, ויצרנו קשרים ראשונים במטרה להביא כאן גם חברות רב-לאומיות".

כיצד המלחמה השפיעה על פעילותכם?

"התחלנו לפעול בחודש מאי 2023, ופתאום ב-7 באוקטובר התעוררנו אל מציאות של סביבה בטראומה. נאלצנו לעבור בבת-אחת ממתכונת פעולה של צמיחה אל מתכונת של קרב בלימה. יש לנו חברות סטארט-אפ שיש להן עובדים ומעבדות בעוטף. אתמול התבשרנו שמנכ"ל אחת מהחברות נפל בעזה. לקח לנו חודשיים להתמודד עם הצרכים הדחופים והבעיות של המלחמה. כרגע אנחנו מנסים להחזיר את כל הפעילות לשגרה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סינרג'י7 , רובוט