קיידנס הכריזה על מחשב הסימולציה Millennium M1

4 פברואר, 2024

כולל עד 1,000 מעבדי GPU ותוכנות סימולציה להדמיית התנהגות מערכות המבוססות על הפיסיקה של התנהגות נוזלים וגאזים. פועל בסיוע אלגוריתם בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI)

חברת קיידנס (Cadence Design Systems) הכריזה על פלטפורמת החומרה והתוכנה Millennium M1 להאצת הסימולציה של נוזלים וגזים בתהליך התכנון (Computational Fluid Dynamics – CFD). הפתרון מבוסס על מערך של מעבדי GPU המחוברים אחד עם השני במארג קישוריות מהיר, בתוכנת CFD של קיידנס שהותאמה לעבודה על-גבי מעבדי GPU, ובסיוע אלגוריתם בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). קיידנס מספקת את המערכת גם באמצעות המחשב הייעודי כשהוא מותקן בענן וגם באמצעות המחשב כשהוא מצוי במתקני הלקוח.

תצורת המינימום בענן היא של 8 מעבדי GPU, תצורת המינימום במתקני הלקוח היא של 32 מעבדי GPU. בסך הכל, מערכת מילניום מגיעה עד לעוצמה של 1,000 מעבדי GPU. מערכת הסימולציה מבוססת על התוכנה של חברת Numeca הבלגית, שאותה רכשה קיידנס בשנת 2021. החברה פיתחה תוכנת סימולציה של התנהגות מערכות מכניות המבוססות על הפיסיקה של התנהגות נוזלים וגאזים (Computational Fluid Dynamics – CFD).

העיסקה נועדה לחזק את אסטרטגיית Intelligent System Design – ISD של קיידנס, המרחיבה את המיקוד המסורתי שלה בתוכנות לתכנון שבבים, אל רמת התכנון המערכתי של מערכות שלמות. בתמונה למעלה, נתין לראות הדמייה של ההתנהגות האווירודינמית והתרמית של מכונית, אשר הופקה באמצעות תוכנת Fidelity LES solver שהורצה על-גבי מחשב מילניום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס