משקפי ה-VR של Varjo כוללים את מעבד התמונה של איניואיטיב הישראלית

6 פברואר, 2024

ה-XR-4 הם משקפי מציאות מעורבת לעולם התעשייתי המתבססים על מערך חיישנים. מעבד התמונה של איניואיטיב, המיוצר ב-12 ננומטר, תומך בהיתוך חיישנים ומספק ביצועים של 8 TOPS

[בתמונה: משקפי ה-XR-4 של Varjo]

חברת Varjo הפינית השיקה באחרונה משקפי "מציאות מעורבת" חדשים ליישומים תעשייתיים, XR-4, והם כוללים את מעבד התמונה והראייה NU4100 של חברת איניואיטיב (Inuitive) הישראלית.

ה-XR-4 הם משקפי AR/VR לעולם התעשייתי, המשמשות ליישומים כמו אימון והדרכה, ייעול תהליכי עבודה, תכנון הנדסי ובדיקת אבות-טיפוס בסביבה וירטואלית וסימולציות. המשקפיים, שעלותם כ-4,000 אירו, שמים דגש על האיכות הוויזואלית ומיזוג טבעי בין הסביבה החיצונית למציאות הווירטואלית. הם מורכבים משני מסכי תצוגה מיני-LED ברזולוציית 4k, רמת בהירות של 200 ניטים (nits), ספקטרום צבעים DCI-P3 (איכות קולנועית), ושדה ראייה של 120 על 108 מעלות המקנה תחושת עומק. המשקפיים כוללות שתי מצלמות קדמיות של 20 מגה-פיקסל, שתפקידן לשחזר את הסביבה החיצונית ולמזגה עם הסביבה הוירטואלית. המכשיר מבצע גם היתוך חיישנים של חיישן LiDAR בעל טווח מורחב, חיישן IR למעקב אחר תנועת העיניים ומצלמות רקע.

ה-XR-4 מתבסס על מעבדי אנבידיה וגם על שבב NU4100, הדור השלישי של מעבדי איניואיטיב. איניואיטיב, היושבת ברעננה ומעסיקה כ-80 עובדים, נוסדה ב-2012 על ידי המנכ"ל שלמה גדות וה-CTO דור זפניוק, והיא מפתחת מעבדי תמונה ו-AI לעולמות הרובוטיקה והרחפנים, משקפי מציאות מעורבת ו-AI בקצה. ה-NU4100 כולל 3 ליבות ומספק יכולות עיבוד של 8 TOPS (טרה פעולות לשנייה).

המעבד מיועד לתמוך ביישומי ראיית מכונה המצריכים עיבוד ויזואלי בזמן אמת מריבוי של חיישנים, כדוגמת משקפי מציאות מעורבת. השבב מסוגל לתמוך במערך סימולטני של 6 מצלמות ו-2 מסכי תצוגה במקביל, ויישומים כמו חישת עומק, אלגוריתמים של מיקום במרחב (SLAM) וזיהוי עצמים מבוסס AI. השבב גם כולל מעבד רשתות נוירונים (CNN) ייעודי. השבב מיוצר בגיאומטריה של 12 ננומטר.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: Vajo , אינטואיטיב , מציאות מעורבת