קיידנס הכריזה על מערכת Celsius Studio לאנליזה תרמית

19 פברואר, 2024

מתבססת על בינה מלאכותית לביצוע תכנון תרמי ואנליזה תרמית של מערכות אלקטרוניות מרמת השבב ועד למעגלים מודפסים ולמכלולי אלקטרוניקה שלמים. מדווחת על עלייה במכירות ב-2023 ו-2024

חברת קיידנס (Cadence Design Systems) הודיעה על השקת מערכת Cadence Celsius Studio, אשר מתבססת על בינה מלאכותית לביצוע תכנון תרמי ואנליזה תרמית של מערכות אלקטרוניות מרמת השבב ועד למעגלים מודפסים ומכלולי אלקטרוניקה שלמים. מדובר בפלטפורמה אינטגרטיבית ולא במקבץ של כלים נפרדים, המאפשרת למהנדסים לבצע במקביל את התכנון, העיצוב, הניתוח והאופטימיזציה של ביצועי המוצר. 

Celsius Studio מביאה לשוק פתרון לביצוע אנליזות תרמיות ברמת מערכת, כשהוא מופיע במוצר משולב אחד הכולל סימולציה והדמיה אלקטרותרמית, קירור מערכות אלקטרוניות ועומס תרמי. הוא כולל טכנולוגיית קירור אלקטרונית שהתאפשרה הודות לרכישה של Future Facilities בידי Cadence בשנת 2022, נגישה כעת למהנדסי חשמל ולמהנדסי מכונות. להערכת החברה, היכולת לבצע אנליזות in-design של חום, עומס וקירור מערכות אלקטרוניות, מעודדת את המיזוג בין ECA ו-MCAD ומאפשרת הדמיה מולטי-פיזיקלית של מערכות אלקטרומכניות.

הארכיטקטורה של Celsius Studio מיועדת לאנליזה עם מיקבול מאסיבי. המערכת משולבת בצורה חלקה בפלטפורמות תכנון מעגלים משולבים, מעגלי RF, תכנון אריזה, ומעגלים מודפסים של Cadence, והיא מאפשרת אנליזה תרמית in-design וביצוע אישור סופי (Signoff). קיידנס עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם Arm, אינטל ואנבידיה. בשבוע שעבר היא חשפה שיתוף פעולה עם Dassault Systèmes הצרפתית, שבמסגרתו מצורפות תוכנות התכנון למעגלים מודפסים OrCAD ו-Allegro של קיידנס, לפלטפורמת ענן התכנון והסימולציה 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס. הפתרון יהיה זמין החל מהרבעון השני של 2024.

חברת קיידנס מסן פרנסיסקו מספקת תוכנות לתכנון שבבים ותכנון אלקטרוני. החברה מעסיקה כ-10,000 עובדים בעולם, בהם כ-300 עובדים באתרי פיתוח ומכירות של החברה בחיפה, בתפן ובפתח תקווה. בשנת 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-4.1 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של כ-3.6 מיליארד דולר בשנת 2022. החברה צופה שמכירותיה ב-2024 ימשיכו לצמוח להיקף של כ-4.6 מיליארד דולר. להערכתה, במהלך 2023 היא הכפילה פי 10 את מספר הלקוחות המשתמשים במוצרים מבוססי בינה מלאכותית, במסגרת חבילת פתרונות Cadence.AI.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס , תוכנה ותכנון , תכנון אלקטרוני