זוז נערכת לעסקת ה-SPAC שתציל אותה מסגירה

25 פברואר, 2024

פיתחה טכנולוגיה קינטית לאגירת חשמל והטענה מהירה של סוללות רכב חשמלי. ההון בקופה אוזל בדיוק כשהמוצר מתחיל להגיע לשוק. המנייה בתל אביב מזנקת

בתמונה למעלה: עמדת טעינה קינטית של זוז פאואר במתחם חנויות נוחות ותידלוק בדרום קרוליינה, ארה"ב

חברת זוז (Zooz Power) מלוד הגישה לרשות ניירות הערך בארה"ב (SEC) את מסמכי הרישום הדרושים לצורך ביצוע עיסקת מיזוג עם השלד הבורסאי (SPAC), אשר תציל אותה מפני סגירה. במסגרת העיסקה, היא תבצע מיזוג משולש הופכי (מיזוג באמצעות חברה בת שהוקמה למענו) עם חברת Keyarch Global Sponsor הרשומה באיי קיימן ונסחרת בבורסת נסד"ק. העיסקה מתוכננת להזרים לפחות כ-13 מיליון דולר לקופת זוז: כ-10 מיליון דולר שהם תנאי המינימום לקיום העיסקה, וסכום נוסף שגוייס ממשקיעים במתכונת Private Investment in Public Equity – PIPE. זהו מרכיב מקובל בעסקאות SPAC אשר מספק את הבטוחות להשלמת עסקה שבה חברה בורסאית עם הון וללא נכסים, מתמזגת עם חברה עם נכסים שאינה נסחרת בבורסה.

עשר שנות פיתוח

חברת זוז נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-75 מיליון שקל. לאחר העיסקה היא תהיה חברה דואלית הנסחרת גם בתל אביב וגם בנסד"ק. העיסקה דורשת אישור של אסיפת בעלי המניות של זוז, אשר תתכנס ב-14 במרץ 2024. ראוי לציין שהסכום הסופי יכול להיות גבוה יותר: העיסקה מתבצע לפי שווי חברה של כ-60 מיליון דולר. כיום יש בקופת חברת ה-SPAC סכום של כ-22 מיליון דולר, אולם לבעלי המניות יש זכות למשוך את כספם לפני המיזוג. כאמור, אם ייוותרו בקופה פחות מ-10 מיליון דולר – המיזוג יבוטל. ואם ייוותרו בה יותר מ-10 מיליון דולר – זוז תקבל יותר הון מהעיסקה.

מכל מקום, בסיומה יחזיקו בעלי המניות הנוכחיים של זוז בכ–50%-40% ממניות החברה הממוזגת. עסקת הספאק תציל את חברת זוז אשר ההון שברשותה מעניק לה מירווח נשימה של מספר חודשים בלבד להמשך פעילותה. חברת זוז הוקמה בשנת 2013 על-ידי הטכנולוג הראשי אילן בן דוד, המהנדס הראשי דוד פינקו ומנהל הלקוחות ניר זוהר. החברה פיתחה מערכת יוצאת דופן לביצוע טעינה מהירה של כלי רכב חשמליים, גם באזורים מרוחקים שבהם רשת החשמל אינה יכולה לספק את העומס הפתאומי הדרוש.

השוק מתחיל לגלות עניין בפתרון הקינטי

מערכת ZOOTER-100 של החברה בנויה במתכונת של מודול הכולל גלגלי תנופה כבדים אשר מיוצבים במקומם בטכניקה דלת חיכוך, כולל שימוש במיסבים מגנטיים. המערך הזה מחובר אל רשת חשמל, גם בעלת הספק נמוך, אשר מתחילה לסובב את גלגלי התנופה עד למהירות של 17,000 סיבובים לדקה. כאשר רכיב חשמלי מתחבר אל המערכת, גלגלי התנופה המקושרים אל גנרטור, מספקים אנרגיה חשמלית רבה בזמן קצר, ומבצעים הטענה מהירה של סוללת הרכב.

בינואר 2023 היא התקינה מערכת טעינה קינטית ביחד עם אפקון תחבורה חשמלית בתחנת דלק של חברת דור אלון סמוך למתחם "מול-זכרון" בכביש 4. במאי 2023 היא חתמה על הסכם לאספקת 5 עמדות טעינה קינטית מהירה בעיר הרנברג בגרמניה. שתיים מהן החלו לפעול ושלוש עמדות נוספות נמצאות בתהליך התקנה. ביולי 2023 היא החלה בפיילוט עם חברת השכרת רכב גלובלית בנמל התעופה לה-גוורדיה בניו-יורק ובספטמבר 2023 התקינה תחנת טעינה במתחם חנויות נוחות ותדלוק בדרום קרוליינה. במקביל, היא נמצאת בתהליכים מתקדמים לביצוע פיילוט עם חברת החשמל הגדולה בארה"ב.

רגע קריטי בחיי החברה

התפתחויות אלה הופכות את עסקת הספאק לקריטית: החברה נמצאת במצב מיוחד שבו המערכות מתחילות להגיע לידיעת השוק ומתבצעים ניסויי השדה הראשונים של לקוחות פוטנציאליים. אבל זה בדיוק המועד שבו החברה עשויה להישאר ללא מזומנים שיאפשרו לה לקצור את הפירות של עשר שנות פיתוח. השוק מעריך ככל הנראה שהמיזוג ייצא אל הפועל: בשבועיים האחרונים הכפילו מניית החברה את שווייה בבורסה בתל אביב, ומחיר המנייה עלה מ-66 אגורות לכ-121 אגורות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: זוז , ספאק , רכב חשמלי , תחנות טעינה