OPC Energy תקים תחנת כוח עבור מפעל אינטל בקריית גת

4 מרץ, 2024

תחנת הכוח הפרטית תספק חשמל בהספק של 650 מגה-ואט, ותיתן מענה גם לפאב החדש שמקימה אינטל בימים אלה. עלות ההקמה: יותר מ-840 מיליון דולר

חברת OPS Energy הודיעה היום (ב') לבורסה בתל אביב כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת אינטל בישראל, להקמת תחנת כוח בהספק של כ-650 מגה-וואט, אשר תספק חשמל למתקני אינטל בקריית גת. לדברי החברה, תחנת הכוח תיתן מענה גם למפעל החדש שמקימה אינטל בימים אלה. להערכת OPS, עלות הקמת תחנת הכוח תעמוד על 1.3-1.4 מיליון דולר למגוואט. פירוש הדבר שהעלות הכוללת צפויה להסתכם ביותר מ-840 מיליון דולר. עבודות ההקמה, לאחר סיום תהליכי התכנון והאישור, יחלו ב-2026.

OPS, הפועלת בישראל ובארצות הברית, היא יצרנית חשמל פרטית המתמחה בהקמה ותפעול של תחנות כוח פרטיות המספקות חשמל על בסיס אנרגיה סולארית וגז טבעי. OPC מסייעת לארגונים לצמצם באופן משמעותי את חתימת הפחמן, תוך שילוב של טכנולוגיות נקיות, אמצעי יצור מרכזיים ויעילים, אנרגיה מבוזרת ("מאחורי המונה") ופתרון ניהול אנרגיה. החברה הקימה עד כה פרויקטים בהספק של 1,100 מגה-וואט בישראל ועוד כ-1,800 מגה-וואט בארצות הברית. הכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמדו על 1.97 מיליארד שקל.

השקעה של 25 מיליארד דולר

בחודש דצמבר הודיעה אינטל כי תגדיל את השקעתה בהקמת מפעל ייצור השבבים החדש שהיא מקימה בקריית גת (Fab38) בכ-15 מיליארד דולר נוספים, ובכך תסתכם ההשקעה במפעל, שהחלה בשנת 2019, בכ-25 מיליארד דולר. המפעל החדש צפוי להתחיל בייצור שבבים בטכנולוגיית ליטוגרפיה אולטרה סגולה (EUVחדשנית בתוך ארבע-חמש שנים. חברת אינטל ישראל מנוהלת במשותף על-ידי דניאל בן עטר וקרין אייבשיץ סגל. כיום החברה מעסיקה כ-11,700 עובדים בישראל בשני מפעלי ייצור שבבים בקריית גת (fab 28 ו-fab 38 הנמצא כעת בבנייה), ובשלושה מרכזי פיתוח: בירושלים, בחיפה ובפתח תקווה, שבהם מפתחים טכנולוגיות חדשות, בעיקר בתחומי המעבדים והמחשוב, קישוריות, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: OPS Energy , אינטל