אינטל הכריזה על מאיץ ה-AI החדש, Gaudi-3

9 אפריל, 2024

מתחרה ישירות במעבדי ה-AI של אנבידיה. הטכנולגיה שלו תשמש בסיס למעבד הגרפי הבא של אינטל, Falcon Shores. מהנדסי אינטל בישראל מפתחים כרטיס רשת חדש, AI NIC, המבוסס על בינה מלאכותית

חברת אינטל השיקה אינטל את מאיץ Intel Gaudi 3, המיוצר בתהליך של 5 ננומטר ולהערכת החברה מספק ביצועים טובים יותר מכל המתחרים, "כולל מעבד NH100 של אנבידיה". בין השאר, הוא מהיר ב-30% בהפקת תוצאות ממודלי שפה נפוצים כמו Llama ו-Falcon. המעבד החדש יגיע במגוון תצורות: כרטיס הרחבה בפורמט PCIe, לוח אם סטנדרטי ומודול מאיץ פתוח (OAM). הוא יהיה זמין ליצרני מחשבים מובילים כבר ברבעון השני 2024. גרסת ה-PCIe צפויה להגיע לשוק עד סוף השנה. אינטל מסרה שמספר יצרניות מחשבים כבר החליטו להשתמש במאיץ החדש, בהן: Dell, Supermicro, Lenovo ו-HPE.

השבב הגדול כולל 64 ליבות לעיבוד טנסורים, 8 מנועי עיבוד מטריצות, 16 ממשקי PCIe-5, זיכרון HBM בנפח של 128GB וזיכרון SRAM בנפח של 96MB. החברה יפרסמה נתונים שלפיהם גאודי-3 מהיר פי 1.6 מאשר מעבד NH100 בהרצת מודל LLAMA2 -13B ומייצר הסקות ביעילות אנרגטית גבוהה פי 2.3 מאשר המתחרה של אנבידיה. 

הטכנולוגיה והארכיטקטורה של גאודי 3 יספקו את הבסיס למעבד הגרפי הבא של אינטל, Falcon Shores, אשר ישלב את ה-IP של גאודי ושל Xe עם ממשק תכנות אחיד המבוסס על מפרט oneAPI של החברה. ההכרזה החדשה נעשתה במהלך כנס הלקוחות – בכנס הלקוחות והשותפים Intel, המתקיים בסנטה קלרה, קליורניה. היא מהווה חלק מסדרת מהלכים של אינטל לכל רוחב קבוצות המוצר, אשר מיועד להטמיע בינה מלאכותית בכל הפתרונות שהיא מספקת. בתחום המחשוב האישי, מעבד הדור הבא למחשבים ניידים Lunar Lake יכיל 46 ליבות NPU (רשתות נוירונים) ויגיע לעוצמת עיבוד של כ-100TOPS. החברה העריכה שביצועי הבינה המלאכותית של Lunar Lake יהיו גבוהים בכ-50% מזה של מעבדי Intel Core Ultra מהדור הנוכחי.

במקביל, אינטל השיקה את המותג Xeon 6 – משפחת מעבדי שרתים חדשה עם עם ליבות E מדור חדש וביצועי AI משופרים. אינטל גם חשפה קטגוריית מוצרים חדשה בשם AI NIC (כרטיס רשת הכוללה בינה מלאכותית), המבוסס על תקנים פתוחים התואמים לדרישות קונסורציום Ultra Ethernet, אשר מיועד לפריסות AI בקנה מידה גדול. מדובר בפרוייקט שהניהול שלו יתבצע בישראל והעובדים שיפתחו אותו יגיעו מישראל, מארה"ב ומהודו. הכרטיס צפוי להגיע לשוק בשנת 2026.

אלטרה נרתמת לרעיון ה-FPGAi

בצד השני של האוקיינוס, בתערוכת embedded 2024, חשפה חברת אלטרה (Altera) הנמצאת בבעלות אינטל רכיבי FPGA חדשים ממשפחת Agilex 5, אשר כוללים מודולי בינה מלאכותית (AI) המוטמעים בתוך הרכיב. להערכת החברה, רכיבי FPGA מתאימים במיוחד לשימוש ביישומי בינה מלאכותית מכיוון שהם בנויים מהרבה מאוד אלמנטים לוגיים זהים המקושרים אחד לשני במארג צפוף של קישורים, ולכן קל לשחזר באמצעותם רשת נוירונים. הרכיבים יוצאים במסגרת אסטרטגיית FPGAi של החברה, אשר ממוקדת באספקת משפחות חדשות של רכיבים מיתכנתים ליישומי בינה מלאכותית באבזרי קצה.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר במהלך כנס הלקוחות, שאינטל מביאה ה-AI לכל מקום ברחבי הארגון, מאבזרי הקצה, המחשב האישי ועד למרכז הנתונים. "הפלטפורמות האחרונות שלנו גאודי, Xeon ו-Core Ultra, מספקות קבוצה מגובשת של פתרונות גמישים המותאמים לצורכי הלקוחות שלנו ולהזדמנויות העצומות העומדות בפנינו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אינטל , גאודי