אימאג'סט קיבלה הזמנה לאספקת שירותי לוויין ריגול בכ-54.5 מיליון דולר

29 יולי, 2024

מלחמות חרבות ברזל ואוקראינה, והמתיחות באסיה, הביאו לזינוק במכירות ברבעון הראשון 2024. צופה השנה מכירות של 65-75 מיליון דולר - בהשוואה לכ-44 מיליון דולר ב-2023

חברת אימג’סאט (ImageSat International – ISI) מאור יהודה קיבלה הזמנה מלקוח מדינתי לאספקת שירותי אנליטיקה מבוססי לוויין ריגול לשלוש שנים, בהיקף של 54.5 מיליון דולר. השירותים יסופקו באמצעות פלטפורמה מבוססת ענן (אמזון) לעיבוד וניתוח תוצרי מודיעין מהחלל ויתבססו על צילומים המגיעים מלוויינים של החברה, בהם Eros C ו-Runner. החברה לא מציינת מי הוא הלקוח, אולם מדובר בלקוח מהותי אשר היה אחראי ל-18% ממכירותיה בשנת 2023, ומקבל שירותים מהחברה ברציפות החל מתחילת פעילותה בשנת 2000.

בהסכמים מול לקוח מהסוג הזה, החברה מספקת שירותי SOP- Satellite Operating Partner (או Direct Access), שבהם הלקוח מקבל גישה בלעדית וישירה ללוויין מעל תא שטח מוגדר, ומבצע את כל שלבי המשימה באופן עצמאי ודיסקרטי – החל משלב תכנון משימת הצילום, דרך טעינת תוכנית המשימה ללוויין מתחנת שליטה באתר הלקוח או ממקטע תקשורת מרוחק, ועד לקליטה, עיבוד וניתוח התוצרים בתחנת קרקע ייעודית שהחברה מוכרת ללקוח. תחנת הקרקע הינה בבעלות הלקוח וכוללת תוכנה וחומרה  "מוכנים להפעלה" (turnkey). שירות מהסוג הזה מסופק בעיקר ללקוחות בתחום הצבאי במסגרת התקשרות רב שנתית.

המכירות של אימאג'סאט נמצאות בעלייה בעקבות המתיחות הגיאופוליטית באסיה, מלחמת אוקראינה ומלחמת חרבות ברזל. ברבעון הראשון 2024 הסתכמו מכירותיה בכ-13.2 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון הראשון 2023. יחד עם זאת, החברה סיימה את הרבעון הראשון השנה בהפסד נקי של כ-4 מיליון דולר. צבר ההזמנות בסוף מרץ 2024 הסתכם בכ-147.7 מיליון דולר. החברה העריכה שמכירותיה ב-2024 יסתכמו בכ-65-75 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-43.9 מיליון דולר בשנת 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ImageSat , אימאג'סט