הכנסות נקסט ויז'ן במחצית הראשונה – גבוהות מכל 2023

12 אוגוסט, 2024

הסתכמו ב-55.3 מיליון דולר - צמיחה של 167%. הרווח הנקי קפץ פי 3. החברה החלה בייצור מצלמה מקוררת ומעריכה כי הביקושים יהיו גבוהים

חברת נקסט ויז'ן (Next Vision) ממשיכה לצמוח בהכנסות וברווחיות. היום (ב') דיווחה החברה, המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאויישים, על הכנסות של 28 מיליון דולר ברבעון השני של 2024 – צמיחה של כ-131% ביחס להכנסות הרבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הכנסותיה של נקסט ויז'ן על 55.3 מיליון דולר, גבוה ב-167% בהשוואה למחצית הראשונה ב-2023. למעשה, הכנסותיה של נקסט ויז'ן במחצית הראשונה עלו על הכנסותיה בשנת 2023 כולה.

הרווח הנקי גדל ברבעון השני של 2024 לכ-15.9 מיליון דולר – צמיחה של כ-159% בהשוואה לרווח נקי של 6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח במחצית הראשונה של השנה עמד על 30.4 מיליון דולר, פי 3 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023. צבר ההזמנות של החברה עומד כיום על 79.1 מיליון דולר.

כמו כן, במה שעשוי להיות מנוע צמיחה נוסף, נקסט ויז'ן מדווחת כי החלה בייצור סדרתי של מצלמה מיוצבת מקוררת וכי היא מעריכה כי המכירות של המצלמה המקוררת עשויות להיות בהיקפים משמעותיים.

תיקון עיוותי צילום בתנועה

מניית החברה, הנסחרת בבורסת תל אביב, דווקא מאבדת גובה היום ויורדת (נכון ל-11:00) ביותר מ-8%. שווי השוק הכולל של המניה הוא 3.2 מיליארד שקל. חברת נקסט ויז’ן הוקמה בשנת 2009 על-ידי היו"ר חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן, ועוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל. המצלמות מורכבות במפעל של החברה. הן מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום בתנועה.

הצמיחה במכירות החברה נשענת גם על מספר מגמות מרכזיות בשוק: הגברת השימוש הצבאי בכלים קטנים, הגדלת תקציבי הביטחון בעולם ובמיוחד באירוופה, שילוב יכולות בינה מלאכותית, הקטנת התחרות בעקבות חסימת רכש מיצרנים סינים והתפתחות מואצת בשימושים האזרחיים של כלים בלתי מאויישים. בין לקוחותיה בישראל: אלביט מערכות, התעשייה האווירית, אירונאוטיקס שבבעלות רפאל ומשרד הביטחון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ראיית מכונה , רחפנים

פורסם בתגיות: נקסט ויז'ן