המלחמה הגדילה את מכירות אלביט

14 אוגוסט, 2024

המכירות של מערכות יבשתיות ותחמושת לצה"ל צמחו בשיעור של כ-37%. המכירות ברבעון השני צמחו בכ-12% והסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר. תקים מפעל ייעודי לייצור תחמושת עבור צה"ל

בתמונה למעלה: נגמ"ש הלחימה CV90 של BAE. יצוייד במערכות "חץ דורבן" של אלביט. צילום: אלביט

המלחמה הפכה לאחד מהארועים המרכזיים ביותר בפעילותה של חברת חברת אלביט מערכות (Elbit). ברבעון השני של שנת 2024 צמחו מכירותיה בכ-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-78 מיליון דולר. המנוע העיקרי לצמיחה היה רכישות מוגברות של מערכת הביטחון הישראלית לצורך ניהול המלחמה. כך למשל, המכירות של מערכות יבשתיות ותחמושת לצה"ל צמחו בשיעור של כ-37%, והסתכמו בכ-403 מיליון דולר ברבעון.

המכירות של חטיבת התעופה ירדו מעט, והסתכמו בכ-481 מיליון דולר, כאשר מכירות חטיבת ה-C4I וסייבר צמחו ב-11%, בעיקר בזכות מכירות מוגברות של מכשירי קשר, והסתכמו בכ-188 מיליון דולר. מכירות חטיבת ISTAR/EW צמחו ב-9% בעיקר בזכות מכירות ציוד אלקטרו-אופטי ולוחמה אלקטרונית בישראל ובאסיה, והסתכמו בכ-319 מיליון דולר. ומכירות אלביט ארה"ב צמחו ב-11% בזכות עלייה במכירות של מערכות ימיות ותת- מערכות למטוסי קרב, והסתכמו בכ-393 מיליון דולר.

צבר ההזמנות בסוף הרבעון הסתכם בכ-21.1 מיליארד דולר. מתוכן כ-6.54 מיליארד דולר הן הזמנות עבור מערכת הביטחון הישראלית והשאר הזמנות מחו"ל. כ-43% מצבר ההזמנות, בסכום של כ-9 מיליארד דולר, הן הזמנות דחופות שיסופקו בשנים 2024 ו-2025. החברה מסרה שהמלחמה עדיין משפיעה על מצבת העובדים שלה, וכ-6% מהם היו מגוייסים בסוף חודש יוני.

בשבועיים האחרונים החברה חשפה מספר עסקאות הממחישות את המגמות המרכזיות בשוק:  הזמנה של משרד הביטחון הישראלי לאספקת פגזי מרגמה מונחי לייזר ו-GPS בהיקף של כ-190 מיליון דולר בתוך שנתיים בלבד,  והזמנה לאספקת תחמושת לצה"ל בהיקף של כ-340 מיליון דולר לעשר שנים. אלביט הודיעה שהיא תקים מתקן ייצור ייעודי עבור ייצור התחמושת הזו. בעקבות פרסום הדו"ח הרבעוני, עלתה מניית אלביט בנסד"ק בכ-6.1% והיא נסחרת לפי שווי חברה של כ-8.72 מיליארד דולר.

מערכות הגנה בזירה האירופית

במקביל, היא קיבלה הזמנה בהיקף של כ-270 מיליון דולר לאספקת רקטות ארטילריות ללקוח בינלאומי במשך ארבע שנים, והזמנה בהיקף של כ-130 מיליון דולר לאספקת מערכות הגנה אקטיביות (APS) מסוג "חץ דורבן" (Iron Fist) אשר יותקנו בנגמ"שי לחימה מסוג CV90 שחברת BAE Systems מייצרת עבור מדינה אירופית. זהות המדינה לא נמסרה, אולם ראוי לציין שבדצמבר 2022 נחתם הסכם בין סלובקיה ו-BAE לאספקת 152 נגמ"שים מהסוג הזה בהיקף של כ-1.3 מיליארד אירו. חברת BAE מסרה שהם כוללים את מערכות ההגנה האקטיבית של אלביט ואת הטילים האנטי-טנקיים SPIKE-LR של רפאל.

ייתכן שמערכת ההגנה האקטיבית של אלביט אף הגיעה לאוקראינה: בתחלת מאי 2024 חשף צבא ארצות הברית את הדור החדש של נגמ"שי Bradley, מדגם M2A4E1, הכולל לראשונה את מערכת "חץ דורבן". הצבא הגדיר את M2A4E1 כ"גרסה המודרנית והעמידה ביותר" של נגמ"שי הבראדלי, והודיע כי נגמ"שי הלחימה M2A4E1 יסופקו גם לאוקראינה במסגרת הסיוע הצבאי שארצות הברית מעניקה לה במלחמה ברוסיה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מלחמה 2023 , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , מלחמה