בעקבות הבדיקה: סייברוואן תרכוש ממיקרונט רק את קו המצלמות החכמות

28 אוגוסט, 2024

קו המוצרים יעבור לידי סייברוואן ללא תמורה. מיקרונט תקבל תמלוגים בשיעור 5% ממכירות עתידיות של המצלמה. בתחילה שקלה סייברוואן לרכוש את כל קווי המוצר של מיקרונט, הנמצאת בשנים האחרונות בתהליך שקיעה עסקית

לאחר תהליך בדיקת נאותות שנמשך כ-9 חודשים, החליטה חברת סייברוואן (SaverOne) לרכוש ממיקרונט (Micronet) רק את קו מוצרי המצלמות החכמות של מיקרונט. כך דיווחו שתי החברות לבורסת תל-אביב. במסגרת ההסכם שנחתם ביניהן, סייברוואן תרכוש ממיקרונט את כל הקניין הרוחני ואת המלאי של תחום המצלמות החכמות. מעניין לציין שסייברוואן לא תשלם מקדמה עבור הציוד או ה-IP. במקום מזומנים מדובר בעסקת תמלוגים: במשך ארבע השנים הקרובות, מיקרונט תקבל תמלוגים בשיעור של 5% ממכירות מוצרים עתידיים של סייברוואן אשר בהם משולבת המצלמה של מיקרונט.

מצלמת SmartCam של מיקרונט (בתמונה למעלה) הינה מצלמת רכב מקושרת המיועדת ליישומי טלמטריה במערכות ניהול ציי רכב. היא מבוססת על שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית וניתוח נתוני וידאו, ומשמשת לניטור הנסיעה והתנהגות נהג, מתריעה על אירועי בטיחות בנהיגה, מסייעת בהדרכת נהגים בזמן אמת, ומעבירה את הנתונים למנהל הצי באמצעות תקשורת סלולרית. מצלמות חכמות הוא אחד מבין שלושה קווי מוצר של מיקרונט. האחרים הם טאבלטים ומחשבים מוקשחים המתחברים למערכות הרכב ולרשתות תקשורת אלחוטית, ופתרונות תוכנה לניהול ציים ומשאבים ניידים.

דעיכה הדרגתית לאורך מספר שנים

במחצית הראשונה 2024 דיווחה מיקרונט על קשיים עסקיים שנבעו מחדירה איטית מהצפוי של מוצריה לשוק היעד העיקרי, ארה"ב. החברה גם דיווחה על בעיות בשרשרת האספקה ומחסור ברכיבים, שבעקבותיהם היא עצרה קבלת הזמנות עבור המסופונים הניידים שלה. ההכנסות במחצית הראשונה 2024 הסתכמו בכ-1.85 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד נקי של 7 מיליון שקל. בסוך המחצית היו כ-16.5 מיליון שקל בקופת המזומנים של החברה.

למעשה, מכירות מיקרונט מצויות במדרון תלול כבר מספר שנים, בעיקר על רקע תחרות גוברת מהמזרח בשוק המצלמות החכמות. בשנת 2017 היא רשמה הכנסות של 66.2 מיליון שקל, אך ב-2022 הן כבר התכווצו לכ-5.5 מיליון שקל. בסוף 2023 התפטר המנכ"ל אליהו אביבי. בדצמבר 2023, חתמה סייברוואן על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רוב נכסים מיקרונט בכל קווי המוצר שלה, מלאי המוצרים וחומרי הגלם וההסכמים עם לקוחות.

בתחילה העריכה סייברוואן כי ההסכם יושלם במהלך החודשים הראשונים של 2024, אך בינואר השנה הודיעה על הארכת תהליך בדיקת הנאותות של מיקרונט. חברת מיקרונט פועלת בשוק ציי רכב דוגמת משאיות, רכבי הצלה, רכבי גרר, אוטובוסים, מוניות וכדומה. זהו גם שוק היעד המרכזי של סייברוואן. סייברוואן פיתחה מערכת המיועדת למנוע מהנהג להשתמש בסמארטפון בזמן נהיגה, בדגש על קריאת ושליחת הודעות Whatsapp. המערכת מאכנת מכשירי טלפון בתוך הרכב ומגבילה שימוש באפליקציות המסכנות חיים באזור הישיבה של הנהג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מיזוגים ורכישות , קניין רוחני

פורסם בתגיות: מיקרונט , סייברוואן