השלב האחרון בסיום דרכה של מיקרונט יוצא לדרך

15 ספטמבר, 2024

חתמה על הסכם מיזוג הופכי עם חברת בינה מלאכותית ישראלית בשם Jeen.ai. לפני כחודש מכרה את קו המצלמות החכמות לסייברוואן

האם חברת מיקרונט בדרכה החוצה מבורסת תל-אביב? היום (א') דיווחה החברה לבורסה בתל-אביב כי חתמה על הסכם עקרונות בלתי מחייב למיזוג עם חברת Jeen.ai, חברה ישראלית המפתחת יישומי GenAI למגזר הארגוני.

מדובר למעשה בהסכם מיזוג הופכי, שבמסגרתו מיקרונט תרכוש את מלוא מניותיה של Jeen, בתמורה לכ-52% ממניות החברה הממוזגת. כלומר, בעלי המניות של Jeen יהיו בעלי השליטה בחברה הממוזגת. במקביל למיזוג, יתבצע גיוס הון בהיקף של 7.4-11 מיליון שקל. לפי ההסכם, בעלי המניות של Jeen יזכו במהלך שלוש השנים הבאות לעוד שלוש הקצאות של מניות, בכפוף לעמידה בתנאים, שבסיומן יהיה בידיהם כ-75% ממניות החברה. הצדדים יפעלו להשלמת ההסכם תוך 45 ימים.

Jeen פיתחה פלטפורמה מאובטחת להטמעה מהירה של יישומי GenAI בארגונים גדולים, כדוגמת צ'אט-בוט ארגוני, תמלול וסיכום שיחות וכלי אוטומציה שונים. בין לקוחותיה נמנים אמדוקס, ישראכרט, קבוצת דלק, מכללת רייכמן ועוד. למעשה, Jeen התפצלה מתוך חטיבת הדאטה של חברת וואן טכנולוגיות, שעדיין מחזיקה באופציה לרכישת 25% ממניות החברה.

כלומר, על פניו אין כל סינרגיה טכנולוגית ועסקית בין Jeen למיקרונט, שעוסקת בתחום מערכות טלמטריה חכמות לרכבים. נזכיר כי בחודש שעבר סיכמה מיקרונט על מכירת קו הפעילות שלה בתחום המצלמות החכמות לחברת סייברוואן (SaverOne) – ללא תמורה כספית מלבד תמלוגים עתידיים. 

דעיכה הדרגתית לאורך מספר שנים

במחצית הראשונה 2024 דיווחה מיקרונט על קשיים עסקיים שנבעו מחדירה איטית מהצפוי של מוצריה לשוק היעד העיקרי, ארה"ב. החברה גם דיווחה על בעיות בשרשרת האספקה ומחסור ברכיבים, שבעקבותיהם היא עצרה קבלת הזמנות עבור המסופונים הניידים שלה. ההכנסות במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו בכ-1.85 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד נקי של 7 מיליון שקל. בסוף המחצית היו כ-16.5 מיליון שקל בקופת המזומנים של החברה.

למעשה, מכירות מיקרונט מצויות במדרון תלול כבר מספר שנים, בעיקר על רקע תחרות גוברת מהמזרח בשוק המצלמות החכמות. בשנת 2017 היא רשמה הכנסות של 66.2 מיליון שקל, אך ב-2022 הן כבר התכווצו לכ-5.5 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: Jeen.ai , מיזוג הופכי , מיקרונט