בוטלה עסקת ההשתלטות של אמן על RSL

15 אוקטובר, 2024

בני הזוג דגני לא ימכרו את מניותיהם לקבוצת אמן, "בשל פערים שהתגלו במהלך המו"מ". חברת RSL מייצרת מערכות ניטור ובקרה תעופתיות ומדי מהירות לוע של תותחים. מכירותיה במחצית 2024 ירדו בכ-40%

בתמונה למעלה: מערכות ניטור ובקרה של RSL המותקנות במסוקים

בעלי השליטה בחברת RSL Electronics ממגדל העמק, זאב ומאשה דגני המחזיקים ביחד בכ-50.3% מהמניות, הודיעו על הפסקת המשא ומתן למכירת מניותיהם בחברה לקבוצת אמן. בכך בוטל מהלך ההשתלטות אמן על החברה, שההסכם הסופי שלו היה אמור להיחתם בימים אלה. על-פי הסכם ההבנות שקדם להפסקת המו"מ, היתה אמורה אמן לרכוש בשלב הראשון כמחצית מהמניות של זאב ומאשה דגני (כ-25% ממניות RSL) תמורת מקדמה של 12.5 מיליון שקל. בשלב השני, היא היתה אמורה לקבל אופציה לרכישת שאר המניות שבידי הזוג דגני בתוך שלוש שנים, לפי שווי חברה מקסימלי של עד 150 מיליון שקל.

החברה דיווחה שהמו"מ הופסק "בשל פערים שהתגלו במהלך המו"מ". כיום אר.אס.אל מנוהלת על-ידי זאב דגני ונסחרת בתל אביב לפי שווי חברה של כ-65.5 מיליון שקל. קבוצת אמן שמרכזה בפתח תקווה נחשבת לאחת מ-5 קבוצות ה-IT הגדולות בישראל ומעסיקה כ-3,500 עובדים בישראל ובבריטניה, פולין, פורטוגל וארה"ב. היא פעילה גם בתחומי תעשיית האלקטרוניקה, וכוללת חטיבת תכנון ואימות שבבים (המבוססת על חברת Veriest), פיתוח מערכות משובצות (Embedded), סייבר אנליטיקה ועוד.

חברת RSL הוקמה בשנת 1986 ומספקת מערכות דיאגנוסטיקה ׁׂ(HUMS) למסוקים דוגמת קוברה ואפאצ'י וכלי-טיס, רק"ם, רכבות וספינות, מדי מהירות לוע של תותחים, וכן מערכות בקרה וניטור למנועי סילון בכלי-טיס ולמערכות שרת במטוסים שונים (בהם אף-16). מדי מהירות הלוע ׁׂ(Muzzle Velocity Radar) מבוססים על מערכת מכ"ם אשר מודדת את מהירות הפגז במאות המטרים הראשונים למעופו. חברת המחקר ההודית marketintellix מעריכה ששוק מדי מהירות הלוע העולמי הסתכם בשנת 2023 בכ-130 מיליון דולר, ושחברת RSL היא אחת מ-5 חברות בלבד אשר פעילות בו באופן משמעותי.

בשנת 2023 הסתכמו מכירותיה של אר.אס.אל בכ-31.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35.8 מיליון שקל ב-2022. במחצית הראשונה 2024 הסתכמו מכירות RSL בכ-6.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-11.74 מיליון שקל במחצית הראשונה 2023. עיקר הקיטון נובע מירידה במכירות של מדי מהירות לוע של תותחים, שהסתכמו בכ-331 אלף שקל בהשוואה לכ-5 מיליון שקל במחצית 2023. השוק של החברה מאופיין בתפניות חדות מכיוון שהוא תלוי בפרוייקטי הצטיידות. חלק משמעותי ממרכיבי המערכות והתת-מערכות מיוצר באמצעות קבלני משנה, כאשר שלבי ההרכבה הסופית והבדיקות מתבצעים במפעל של החברה במגדל העמק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RSL , אר.אס.אל