תחזית מובילאיי: מאות אלפי רובו טקסי מתוצרתה

27 אפריל, 2025

המסחרית האוטונומית ID Buzz של VW, המתופעלת על ידי מובילאיי, תתווסף לאפליקציות של אובר וליפט. מובילאיי תמכור המערכות ותקבל תמלוגים על כל נסיעה. "התעשייה מבינה שהרובו-טקסי כבר כאן"

בתמונה למעלה: מונית מבוססת ID Buzz האוטונומי של VW, המופעל על ידי מערכת Drive של מובילאיי. קרדיט: VW

חברת מובילאיי (Mobileye) הציגה שיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של 2025, ונראה כי היא מתאוששת מ"משבר המלאים", שחתך את הכנסותיה ברבעונים האחרונים. המכירות ברבעון הראשון 2025 הסתכמו בכ-438 מיליון דולר, צמיחה של 83% בהשוואה להרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי של 102 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 71 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד נקי של 218 מיליון דולר לפני כשנה. ברבעון הבא היא צופה צמיחה שנתית של 7%, לההכנסות בהיקף של כ-470 מיליון דולר.

מובילאיי מדווחת על מגמת צמיחה בשוק ה-ADAS, זכיות תכנון מרובות, וסימני התאוששות בשוק הרכב הסיני, שחולשתו ברבעונים הקודמים פגעה בחברה. זכיות התכנון שהושגו ברבעון הראשון לבדו משקפות צבר הזמנות עתידי השקול לכ-85% מזכיות התכנון שהושגו ב-2024. החברה צופה גידול בהכנסות לכל מערכת, בזכות המעבר למערכות ADAS מרובות מצלמות ומערכות המאפשרות נהיגה ללא ידיים בכבישים בין-עירוניים.

החברה אינה מזהה השפעות שליליות של מדיניות המכסים של טראמפ על קצב ההזמנות ולוחות הזמנים, אך מזהירה כי אם המכסים יובילו להפסקת ייבוא של דגמים לא רווחיים, הדבר עשוי להתבטא בפגיעה של כ-3%-7% בהיקף המכירות השנתי. אולם בשל העובדה כי מלכתחילה היא בחרה לפרסם תחזית שמרנית ל-2025, לפי שעה היא בוחרת שלא לשנותה בעקבות המכסים.

הרובו-טקסי של פולקסווגן ומובילאיי צובר תאוצה

בשבוע שעבר הכריזו אובר ופולקסווגן על שיתוף פעולה שבמסגרתו רכב ההיסעים האוטונומי של פולקסוואגן, ID Buzz, עם מקום ל-7 נוסעים וללא נהג, ייפרס בערים נבחרות בארצות הברית, וניתן יהיה להזמין נסיעה ברכב באמצעות האפליקציה של אובר. העיר הראשונה שבה השירות הזה יושק תהיה לוס אנג'לס. לאחר מכן הוא יתרחב לערים נוספות. לפולקסווגן יש שיתוף פעולה דומה עם ליפט. ה-ID Buzz האוטונומי מופעל על-ידי מערכת הנהיגה ללא נהג של מובילאי, Drive. מכאן ששיתוף הפעולה הזה ירחיב את הפריסה של רובו-טקסי המתופעלים על-ידי הטכנולוגיה של מובילאיי.

מנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע, סיפר שהמודל העסקי של מערכות Drive לשירותי רובו-טקסי כולל תשלום חד-פעמי על התקנת החומרה והתוכנה, ותמלוגים בהתאם להיקף הנסיעות שמבצע הרכב, על בסיס ההיגיון שהמערכת למעשה משמשת כ"נהג" ועל כן מדובר גם בשירות. כך שככל ששירות ההיסעים יצליח יותר, זרם ההכנסות השוטף של מובילאיי מהפרויקט יגדל. שעשוע: "אנחנו מזהים גידול בהתעניינות ובביקוש גוברים. קיימת הכרה בתעשיה שהרובו-טקסי כבר כאן. אנחנו שותף מאוד אטרקטיבי, מאחר שהמערכת שלנו סקאלבילית ומשתלמת וניתן לפרוס אותה בכל מקום בעולם.

"פולקסווגן היא השותפה האסטרטגית שלנו, אשר יכולה לייצר רובו-טקסי לפי דרישה. שיתופי הפעולה עם אובר וליפט, שני ספקי שירותי התחבורה המובילים בארצות הברית, הם מאוד חשובים ביכולת להגיע למיליוני צרכנים. אנחנו עובדים על שיתופי פעולה דומים עם יצרניות רכב נוספות. זו האסטרטגיה שלנו – היא תאפשר לנו להגיע לפריסה של מאות אלפי רובו-טקסי. אנחנו מצפים לעשרות אלפי או מאות אלפי מוניות רובו-טקסי עד סוף העשור. זה ייצר עבורנו הכנסות משמעותיות החל מ-2027".

מעניין עוד להוסיף כי בתשובה לשאלת אחד האנליסטים שעשוע רמז כי החברה בוחנת יישומים נוספים בעולם הרובוטיקה. "אנו בוחנים אפשרויות נוספות למנועי צמיחה בתחום ה-AI הפיזי. אך זה עדיין בשלב הבחינה".

על מערכות הנהיגה האוטונומיות של וויימו, טסלה ומובילאי>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: מובילאיי , פולקסוואגן