AIR חנכה מתקן ייצור בפרדס חנה להאצת אספקת ההזמנות
3 יולי, 2025
המתקן משתרע על פני 3,000 מ"ר, יוכל לייצר 6 כלי-טיס במקביל וישמש כבסיס להקמת מתקן ייצור גדול יותר בארצות הברית. AIR מפתחת כלי eVTOL לתעופה אזרחית אישית ויישומי תובלה

[בתמונה למעלה: כלי התעופה בדגם להובלת מטען, מדגם AIR One Cargo]
חברת AIR, המפתחת כלי-תעופה eVTOL ליישומי תעופה אזרחיים וליישומי תובלה, חנכה השבוע בפרדס חנה מפעל לייצור והרכבה של כלי התעופה שלה. המפעל, המשתרע על פני 3,000 מ"ר, יוכל לייצר ולהרכיב כ-6 כלים בו-זמנית, והוא מסמן למעשה את המעבר של החברה לייצור סדרתי בקנה מידה מסחרי משמעותי, במטרה להאיץ את אספקת צבר ההזמנות הגדל של החברה מלקוחות במגזר האזרחי, במגזר התובלה ובמגזר הביטחוני.
לדברי AIR, מדובר במתקן ייצור מתקדם, הכולל קו הרכבת כלי-טיס, מעבדת הנדסה, סדנת חומרים מרוכבים, סדנת פחחות ועוד. המתקן החדש אמור לשמש גם כבסיס למתקן הייצור הגדול יותר שהחברה מתכוונת להקים בארצות הברית, שיהיה מצויד בקו ייצור אוטומטי. מי שינהל את המתקן יהיה רועי פלג, סמנכ"ל התפעול של החברה. באחרונה דיווחה החברה על שיתוף פעולה עם חברת ההנדסה הגרמנית EDAG לייצור השלדות של כלי הטיס, ועל השלמת ניסוי שטח בשעת לילה של הדגם הלוגיסטי של החברה בצפון הארץ.
פלטפורמת AIR ONE משתייכת לקטגוריה של כלים תעופתיים חשמליים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL). המערכת מבוססת על שימוש בארבעה מדחפים כפולים במתכונת של רחפן, ובכנפי עילוי קצרות לצורך שיוט במצב תעופה אופקית. סוללות הכלי פותחו ומיוצרות על ידי חברת "עמיסל" מאשדוד. הכלי מיועד לשימוש אישי ושוקל כ-970 ק"ג. בהתאם, הוא יכול לשאת עד שני נוסעים (או משקל כולל של 250 ק"ג) למרחקים קצרים של עד כ-180 ק"מ ולשייט באוויר במהירות מקסימלית של עד 250 קמ"ש. הוא מיועד לשימוש ככלי תחבורה אישי בדומה לשימוש במכונית, למשל לצורך נסיעה מהבית לעבודה, מעל הפקקים שבכבישים. בהתאם, הוא מופיע בגודל המאפשר לאחסן אותו במוסך הביתי או במגרש חנייה. על-פי הערכות של החברה, הפוטנציאל בשוק האמריקאי צפוי להסתכם בכ-15,000 כלי-רכב בשנה. כאמור, החברה גם פיתחה גרסה בלתי מאוישת, AirCargo, שמיועדת להובלת מטענים.
פורסם בקטגוריות: חדשות