אינוויז חשפה את InnovizThree, להתקנה מאחורי שמשת הרכב
13 נובמבר, 2025
נפח חיישן ה-LiDAR הוקטן ב-60%, לפי דרישת יצרניות הרכב. מתגבר על העיוות האופטי ששימשת הרכב מייצרת. זינוק של 238% במכירות הרבעוניות לכ-15.3 מיליון דולר
בתמונה למעלה: חיישן InnovizThree (מימין) בהשוואה לחיישן הדור הקודם, InnovizTwo
מאת יוחאי שויגר
חברת אינוויז (Innoviz Technologies) ניצלה את שיחת הוועידה אתמול (ד') לרבעון השלישי של 2025 כדי לחשוף את הדור הבא במשפחת חיישני ה-LiDAR שלה, InnovizThree. המנכ"ל עומר כילף, הסביר שהחיישן החדש נועד לתת מענה ישיר לדרישות החדשות של תעשיית הרכב האוטונומי. הוא מבוסס על טכנולוגיית Time of Flight באורך גל של 905 ננומטר, מספק שיפור בביצועים והפחתת צריכת ההספק – ובעיקר – חיסכון של כ־60% בנפח כדי שניתן יהיה לשלב אותו ב"מיקום המקודש" שיצרני הרכב דוחפים אליו: בתוך תא הנוסעים מאחורי השמשה הקדמית.
החיישן נכנס אל תוך הרכב
"ההתקן הזה נולד בעקבות שיחות שקיימנו עם יצרניות הרכב", הוא אמר. "כדי להכניס ליידאר אל מאחורי השמשה צריך מוצר קטן וחסכוני יותר, ובעל מירווח ביצועים שיכול לספוג את הפגיעה באות האופטי אשר צריך לעבור דרך השימשה הקדמית. חיישן InnovizThree נבנה בדיוק למטרה הזו, והוא מתאים ליישומי נהיגה אוטונומית ברמה Level 3 עירונית, וגם לשילוב אלגנטי ברכב, בלא צורך בבליטות מיותרות על הגג או בגריל הקדמי".
יצרניות הרכב שואפות למקם את הליידאר מאחורי השמשה הקדמית משום שהדבר משפר משמעותית את עיצוב הרכב, מגן על החיישן מפגיעות, לכלוך ומזג אוויר, מאפשר לנצל מערכות חימום וניקוי קיימות, ומפשט את תהליכי ההתקנה והתחזוקה. כיום ממוקמים רוב חיישני הליידאר בכלי-רכב מסחריים ובמכניות Level 3 בחזית הרכב או בגריל הקדמי. בכלי רכב אוטונומיים ברמת Level 3 הם מותקנים חיצונית, בגג הרכב ובפינותיו.
טכנולוגיה בשלה לייצור סדרתי
שילוב החיישן מאחורי השמשה מהווה אתגר הנדסי מורכב בגלל עיוותי הזכוכית ומגבלות אופטיות וחום. לכן יש צורך בחיישנים קטנים, חסכוניים וחזקים. חיישן InnovizThree נשען על הטכנולוגיה שפותחה בחיישן InnovizTwo, שהיתה גם הבסיס ל־Innoviz Smart ולגרסאות המיועדות לטווחים קצרים ובינוניים. הדגם החדש יוצג לראשונה בתערוכת CES הקרובה, וישמש כפלטפורמה מרכזית שממנה ייגזרו מוצרים ייעודיים לשוק הרכב ולשוק התעשייתי.
כילף התייחס בשיחת הועידה לטכנולוגיות חישה מתחרות כמו FMCW ו־OPA, וטען שהן לא מסוגלות להגיע עדיין לייצור סדרתי. "אחרי שנים של ניסויים, ברור שטכנולוגיות כמו FMCW ו־OPA דורשות שימוש בחומרים ורכיבים שאינם בשלים, ולכן הן אינן מתאימות עדיין לייצור סדרתי. לעומתן, בטכנולוגיית 905 Time of Flight של החברה ניתן להשתמש ברכיבים נפוצים, זולים ומוכחים, ולכן היא מתאימה לייצור המוני ולעמידה בתקני תעשיית הרכב.
המודל העסקי צובר תנופה
מבחינה פיננסית, אינוויז סיכמה רבעון שיא נוסף: היקף המכירות ברבעון השלישי זינק בכ-238% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ־15.3 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו הכנסות החברה בכ-42.4 מיליון דולר, פי 2.3 מאשר בתקופה המקבילה 2024. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ־15% (26% מתחילת השנה), והיקף הוצאות התפעוליות התכווץ בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ־18.1 מיליון דולר. בין היתר בעקבות יישור קו תפעולי והקצאת עלויות לתשלומי מקדמה מלקוחות בגין שירותים (NRE). בקופת החברה נותרו כ־74.4 מיליון דולר במזומן ושווי מזומן, ללא חוב ארוך טווח. החברה הצהירה שקצב שריפת המזומנים שלה, המגיע כיום לכ-14 מיליון דולר ברבעון – ימשיך לרדת.
אינוויז מדווחת על עלייה של פי 10 בשילוח יחידות ברבעון, בזכות הגברת הייצור עם קבלנית הייצור Fabrinet. במקביל, החברה ממשיכה בפיילוטים ותהליכי ולידציה עם יצרניות רכב גדולות בתוכניות Level 3 ו־Level 4, כולל סבב נוסף של מבחני חורף קשים בצפון אירופה לקראת תחילת ייצור (SOP) צפוי ב־2027.

מייסד ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף
משאיות אוטונומיות ברמת Level 4
אחד העדכונים המרכזיים בשיחה היה ההתקדמות בהסכם עם יצרנית משאיות גלובלית גדולה, שבחרה באינוויז כספק הליידאר לסדרת משאיות Level 4. מדובר במשאיות כבדות Class 8, שעליהן יותקנו מספר חיישני InnovizTwo. החברה כבר שולחת יחידות לצי איסוף הנתונים של ה־OEM, ומבצעת התאמות תוכנה לדרישות הלקוח. כילף: "זוהי נקודת ציון משמעותית עבורנו. ההסכם הזה מוכיח שהפלטפורמה עומדת בדרישות המחמירות של תעשיית ההובלה הכבדה, וממקם אותנו בחזית שוק המשאיות האוטונומיות". לדבריו, החברה תחשוף את שם היצרן בשבועות הקרובים, ומצפה שהפרויקט יתרחב לפלטפורמות נוספות.
המשוב של פולקסווגן
בשיחה השמיע כילף קטעים משיחה שקיים עם כריסטיאן זנגר, מנכ"ל קבוצת Autonomous Driving, Mobility and Transport של פולקסווגן, האחראית על פרויקט ה־ID.Buzz האוטונומי בשיתוף MOIA ומובילאיי. "תחבורה אוטונומית מלאה הופכת עכשיו למציאות", אמר זנגר. "ברכב ה־ID.Buzz שלנו יש 27 חיישנים, כולל 9 חיישני ליידאר של אינוויז – שלושה לטווח ארוך ו-6 לטווח קצר. השילוב בין החיישנים למחשב הרכב מעניק לנו את היכולת 'להבין את העולם' מסביב לרכב".
"הליידאר האופרטיבי שלנו, עם טווח של יותר מ־350 מטר, נותן לנו את הטווח שנדרש לנסיעות בכביש מהיר, ואת הדיוק בזיהוי אובייקטים בלא הבדל כמעט בין יום ללילה. גם בגשם ובערפל אנחנו רואים תוצאות מצוינות". זנגר דיבר על מאפייני השותפות עם אינוויז: "אנחנו יוצרים ביחד תת־מערכות שלא היו קיימות לפני-כן. זה לא רק ביצועים גבוהים, אלא גם ייצור בקנה מידה תעשייתי ובאיכות הנדרשת בתעשיית הרכב (automotive grade). אני מלא הערכה לפתיחות ולתגובות המהירות של הצוות באינוויז".
שוק הליידאר מתכנס אל Time of Flight
כילף הקדיש חלק ניכר מהשיחה למבנה התחרותי של שוק הליידאר. לדבריו, מספר השחקנים הרלוונטיים בעולם הרכב הולך וקטן, במיוחד כשמסתכלים על טכנולוגיות שניתנות לייצור סדרתי ומסוגלות לעמוד בדרישות הביצועים של יצרני הרכב. "התסריט של ‘המנצח לוקח את הרוב’ מתחיל להתממש," אמר. "אנחנו רואים פחות מתחרים שנשארים במשחק, וחלק מאלה שהצהירו בפומבי על אימוץ FMCW, מתחילים היום לבדוק מחדש פתרונות Time of Flight".
אינוויז עצמה בחנה במשך שנים גם שבבים משלה ל־FMCW ופתרונות OPA, אך המסקנה של החברה היא שהשוק האוטומוטיבי יעבור לייצור המוני בשנים הקרובות סביב 905nm Time of Flight, בזכות איזון טוב יותר בין ביצועים, עלות ושרשרת אספקה.
מאבטחת גדרות: Innoviz Smart מתחרה במצלמות ומכ"ם
במקביל, אינוויז דיווחה על התפתחויות בשוק האבטחה ההיקפית: היא השלימה התקנה ראשונה של מערכת הגנת גדרות המבוססת על Innoviz Smart לגדר היקפית, וצופה התקנת עשרות מערכות נוספות עד סוף השנה. בניסוי השוואתי מול טכנולוגיות מתחרות, הגנת הגדר של אינוויז התגלתה כיעילה מאוד. כילף: "ב-4 מתוך 10 ניסיונות חדירה, אפשר היה לעקוף את המערכת הקיימת ולהגיע לגדר בלי להתגלות. באותם תרחישים בדיוק, לא הצליחו לעקוף את Innoviz Smart אפילו פעם אחת".
לדבריו, שוק האבטחה עדיין ב"דרישת חסר" – גם מבחינת טכנולוגיית חישה וגם מבחינת אינטגרציה עם מערכות וידאו ובקרת מבצעים. חלק מהפתרונות הלא־אוטומוטיביים של אינוויז יכללו לא רק חיישנים אלא גם שכבות תוכנה, אנליטיקה ותמיכה שוטפת 24/7, ובכך ייצרו לחברה זרמי הכנסות חוזרים.
![]()
רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו למטה לקבלת הניוזלטר השבועי שלנו
פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי

