שת"פ בין אינטל ומסטרקארד בפיתוח טכנולוגיות קנייה מקוונת
21 נובמבר, 2011
תחום הרכישות המקוונות צובר תנופה מהירה. חברת המחקר האירית Reaserch and Markets צופה שבשנת 2015 יבוצעו בארצות הברית לבדה קניות מקוונות (כולל באמצעות טלפונים) בהיקף של יותר מ-245 מיליארד דולר
שיתוף הפעולה יתמקד בשתי טכנולוגיות מרכזיות: PayPass של מסטרקארד, ו-Identity Protection Technology של אינטל
חברת אינטל (Intel) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מסטרקארד לפיתוח פתרונות המשפרים את תהליך הביצוע של רכישות מקוונות. מטרת שיתוף הפעולה היא לספק אבטחה טובה יותר של תהליכי הקנייה באמצעות מערכות המבוססות על מחשבים מבוססי אינטל.
שיתוף הפעולה יתמקד בשתי טכנולוגיות מרכזיות: טכנולוגיית PayPass של מסטרקארד, ו- Identity Protection Technology של אינטל. השילוב נועד לספק רמת אבטחה בתוכנה ביחד עם רמת האבטחה בחומרה שאותה מפתחת אינטל. החברות מסרו ששימוש בטכנולוגיה של מסטרקארד ביחד עם קורא המותאם לטכנולוגיית IPT של אינטל, יאפשר ביצוע תשלום באמצעות נגיעה פשוטה של כל אמצעי תשלום, בין אם מדובר במכשיר סלולרי, כרטיס או במחזיק מפתחות בעל שבב.
שוק צומח
תחום הרכישות המקוונות צובר תנופה מהירה. להערכת חברת המחקר פורסטר, היקף המכירות המקוונות בארה"ב הסתכמו בשנה האחרונה ב-176.2 מיליארד דולר. בחודש שעבר פירסמה חברת המחקר האירית Reaserch and Markets סדרת תוצאות ממחקר מקיף שביצעה על שוק התשלומים הניידים. המחקר כלל ראיונות עם 50 אלף משתמשים בכל רחבי העולם, ובדק את יחסם לביצוע תשלומים באמצעות מכשירים ניידים בטכנולוגיות NFC, SMS, WAP ו-USSD.
התוצאות מאלפות: החברה מעריכה שבשנת 2015 יגיע היקף העיסקאות הניידות בארצות הברית ל-245 מיליארד דולר ובדרום מזרח אסיה יבוצעו עסקאות ניידות בהיקף של 254 מיליארד דולר. גם בחלוקה לארצות בולטות המדינות המפותחות והמתפתחות: שוק הרכישות הנייד ביפן יסתכם ב-103 מיליארד דולר, בצרפת הוא יגיע להיקף של 40 מיליארד דולר ובסין ל-35 מיליארד דולר בשנת 2015.
העולם הסלולרי לוטש עיניים
מעניין לציין שמגמה זו תהיה בעלת השפעה מרחיקת לכת על השימוש בטלפונים ניידים. במהלך כנס Mobile Asia Congress שנערך החודש בהונג-קונג, הכריזו 45 ספקיות תקשורת סלולרית מהגדולות בעולם על מחוייבותן להטמיע פתרונות ושירותי NFC המבוססים על כרטיסי SIM. פתרונות אלה נועדו לאפשר ביצוע קניות באמצעות קירוב פיסי של הטלפון אל נקודת המכירה – משאבת דלק, דוכן למכירת כרטיסים ואפילו קופה רושמת.
פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע , תקשורת

